شناسهٔ خبر: 60666560 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقام پنتاگون؛

زلنسکی خبر‌های بدی درباره تلفات سنگین نیرو‌های اوکراینی دریافت کرده است

استفان برایان یکی از مقامات سابق پنتاگون گفت زلنسکی خبر‌هایی دریافت کرد که تمایلی به شنیدن ان نداشت، زیرا حمله اوکراین خوب پیش نرفت و نیرو‌های اوکراینی خسارات سنگینی متحمل شدند.

صاحب‌خبر -

زلنسکی خبر‌های بدی درباره تلفات سنگین نیرو‌های اوکراینی دریافت کرده استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک؛ برایان نوشت: " زلنسکی از استان خرسون بازدید و اخباری درباره تلفات سنگین و شکست نیرو‌های اوکراینی در تلاش برای حمله به منطقه دریافت کرد که تمایلی به شنیدن آن نداشت. "
برایان گفت: " روس‌ها موفق شدند بسیاری از تانک‌های اوکراینی از جمله تانک‌های "امکس-۱۰" فرانسه و تانک های" لئوپارد"- که آلمان به اوکراین منتقل کرد- را منهدم کنند نیرو‌های روسی همچنین رادار "هنسولد" "Hensoldt TRML-۴D AESA را که بخشی از سامانه دفاع هوایی برای پشتیبانی نیرو‌های اوکراینی در منطقه مستقر شده بود، منهدم کنند.
این مقام سابق پنتاگون افزود: " تیپ مکانیزه ۴۷ بهترین تیپ نیرو‌های مسلح اوکراین است که توسط ناتو در کشور‌های اروپایی آموزش داده شد و مجهز به تجهیزات و فناوری‌های مدرن از جمله خودرو‌های (نفربر) پیاده نظام آمریکایی به نام"برادلی" با پشتیبانی تعداد زیادی توپخانه از جمله " همارس" است که در مقابل ارتش روسیه ناکام ماند.
برایان در مقاله منتشر شده خود نوشت: " میزان خسارات وارده به این تیپ مشخص نیست، اما سایر یگان‌ها به قدری خسته شده اند که برخی از آن‌ها حاضر به جنگ نشدند.
وی نوشت، در عین حال نیرو‌های مسلح اوکراین نیروی ذخیره بزرگی دارد که کی یف می‌تواند آن‌ها را وارد جنگ کند و همزمان روسیه نیز نیرو‌های ذخیره عظیمی دارد.

نظر شما