شناسهٔ خبر: 60674042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد

زنان ایرانی در خارج کشور نیز مشمول حمایت‌‌های لایحه ارتقای امنیت بانوان می‌شوند

طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، همه زنان ساکن در جغرافیای ایران و همه بانوانی که تابعیت ایرانی دارند و خارج از کشور زندگی می‌کنند مشمول حمایت حقوقی لایحه ارتقای امنیت بانوان می‌شوند.

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
صبح روز یکشنبه 21 خرداد جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و مواردی از قبیل ادامه رسیدگی به طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن در دستورکار قرار گرفت.
بنا به اخبار منتشرشده در هفته گذشته قرار بود لایحه برنامه هفتم توسعه امروز به مجلس ارائه شود اما احمد نادری عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی گفت: طبق اعلام مسئولان دولت با توجه به اینکه فرآیند تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه نهایی نشده است و مراحل پایانی آن را طی می‌کند، امروز لایحه برنامه هفتم به مجلس شورای اسلامی ارائه نمی‌شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس‌، تقدیم لایحه هفتم به مجلس شورای اسلامی به بعد از سفر رئیس‌جمهور به ونزوئلا موکول می‌شود.
موافقت کمیسیون صنایع و معادن 
با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت
در ابتدای نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، نامه معرفی عباس علی‌آبادی از سوی رئیس‌جمهور، به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.
همچنین به گفته روح‌الله عباس‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی‌، عباس علی‌آبادی روز گذشته در کمیسیون صنایع و معادن حاضر شد و برنامه‌های وی مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گفته این نماینده، اعضای کمیسیون صنایع و معادن پس از استماع سوابق مدیریتی و برنامه‌های عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صمت، دغدغه‌های خود و مسائل حوزه صنعت، معدن و تجارت را بیان کردند.
به گزارش فارس، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در نهایت اعضای کمیسیون پس از جمع‌بندی صورت گرفته از مباحث مطرح شده از سوی وزیر پیشنهادی صمت، نسبت به صلاحیت، سوابق و برنامه‌‎های علی‌آبادی رأی دادند که حدود 88 درصد از اعضای حاضر در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن با صلاحیت، سوابق و برنامه‌‎های پیشنهادی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند.
همچنین به گفته علیرضا سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس‌، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت روز 23 خرداد برگزار خواهد شد.
زنان ایرانی در خارج کشور نیز
مشمول حمایت لایحه ارتقای امنیت بانوان هستند
حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز گذشته در گفت‌وگویی اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی، لایحه ارتقای امنیت بانوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یک ماده و
4 تبصره آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
وی افزود: بر اساس این مصوبه همه زنان ساکن در جغرافیای ایران مشمول حمایت‌های حقوقی لایحه حمایت حقوقی از بانوان می‌شوند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: علاوه‌بر این بر اساس این مصوبه همه بانوانی که تابعیت ایرانی دارند و خارج از کشور زندگی می‌کنند مشمول حمایت حقوقی این لایحه می‌شوند.
لطفی خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه امروز، گزارش نظارتی کمیسیون در‌باره چالش‌های سازمان تامین اجتماعی قرائت شد و بنا شد تا این گزارش برای قرائت در صحنه به هیئت‌رئیسه ارسال شود.
وی افزود: بر اساس این گزارش یکی از چالش‌های تامین اجتماعی این است که دولت هیچ مبلغی برای هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی به این سازمان پرداخت نمی‌کند و این در حالی است که دولت تحت عنوان بیمه سلامت هزینه درمان همه مشمولان این بیمه را که بعضا از اقشار ثروتمند نیز هستند پرداخت می‌کند.
به گزارش فارس، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: بر این اساس 45 میلیون ایرانی که بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند، یک ریال هزینه درمان از دولت دریافت نمی‌کنند.
لطفی خاطرنشان کرد: همچنین در این گزارش آمده بود که طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط مدیران سازمان تامین اجتماعی، دولت 500 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که آن را تاکنون پرداخت نکرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما