شناسهٔ خبر: 67655641 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

وزیر ارشاد درباره این موارد توضیح داد؛ انتصاب فامیلی، حضور نداشتن برخی از معاونت‌ها سرکارشان

صاحب‌خبر -

‎محمدمهدی اسماعیلی درباره انتصاب‌های فامیلی در وزارت ارشاد که در فضای مجازی مطرح شده گفت: روابط عمومی وزارت فرهنگ پاسخ داده است.
‎به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی، در حاشیه رونمایی از «سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید» در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تغییراتی که در وزارت ارشاد در حال انجام است، از جمله رسمی شدن ۴۰۰ نیرو و فشار به برخی از نیروها برای بازنشستگی زودتر از موعد، اظهار کرد: موضوع ۴۰۰ نیرو در سال گذشته مطرح شده و انتقادهایی هم همان زمان نسبت به آن وجود داشت. امسال فرایند جذب نیرو در دولت انجام شده و الان دارد جذب صورت می‌گیرد.
‎او درباره انتصابات‌های فامیلی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، نیز گفت: ما در وزارت فرهنگ، طبق قاعده کار کرده‌ایم. ما دولتی هستیم که  ۳ سال و نیم فعالیت کردیم. خب در این دوره اسنادی به وجود آمد و ساختاری بر اساس آن شکل گرفت. ما کار غیرمتعارفی نداشتیم. این بحث را هم دوستان پاسخ دادند. این مدل ابراز علاقه‌ها در پایان دولت‌ها همیشه بوده و خداوند به همه ما تقوای لازم و توجه به عواقب اظهار نظرهای نادرست را عنایت کند.
‎ اسماعیلی در پاسخ به تأکید مجدد که انتصابی وجود نداشته است، گفت: پاسخش داده شده است.
‎روز گذشته، روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این موضوع گفته بود: «یک اکانت جعلی با دو فالور! خبر استخدام افراد در روزهای پایانی دولت شهید رئیسی منتشر کرد که در سطح وسیع در کانال ها منتشر شد…
‎* بر اساس پیگیری‌هایی که از سازمان اداری و استخدامی انجام دادیم درخواست وزیر فرهنگ برای استخدام دامادش کذب محض است و چنین چیزی از اساس وجود خارجی ندارد.
‎امیدواریم دستگاه قضایی تکلیف کسانی که اینقدر ناشیانه با حساب جعلی دروغ‌سازی می‌کنند و با صرف هزینه گزاف همان دروغ را در سطح وسیع منتشر میکنند مشخص شود.»
‎ محمدمهدی اسماعیلی همچنین درباره شنیده‌هایی مبنی بر اینکه برخی معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه مدتی است سر کار حضور ندارند، گفت: یک مورد هم نداشتیم. اگر هست به ما بگویید،برخلاف حرف‌هایی که زده می‌شود، تا ساعت آخر می‌توانیم عزل کنیم.
 وزیر ارشاد همچنین درباره تأخیر افتتاحیه کارخانه کاغذ زاگرس نیز توضیح داد: این کارخانه مشکل برق دارد؛ کارخانه، کارخانه کوچکی نیست. چندین بار جلسه گذاشتیم تا مشکل برق کارخانه حل شود. میزان برق مورد نیاز کارخانه خارج از توان نیروگاهی استان بود. ان‌شاءالله  این مشکل برطرف شود و فکر می‌کنم فصل اوج مصرف برق را بگذرانیم، کارخانه وارد مدار شود.
‎ به گفته او تسهیلات بالایی در یک سال اخیر به کارخانه اعطا شده و مشکل اصلی کارخانه، برق است.

نظر شما