شناسهٔ خبر: 60670435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

موافقت کمیسیون صنایع با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

صاحب‌خبر -
 

مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست امروز(یکشنبه 21 خرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حضور عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در این جلسه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت بررسی شد، افزود: در نشست امروز، اعضای کمیسیون پس از استماع سوابق مدیریتی و برنامه‌های عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، دغدغه‌های خود و مسائل حوزه صنعت، معدن و تجارت را بیان کردند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در این نشست وزیر پیشنهادی صمت برخی اولویت‌های خود را تشریح کردند، ادامه داد: وزیر پیشنهادی صمت درباره موضوع خودرو معتقد بود که باید به سمت خودروهای برقی و هیبریدی برویم و در بسیاری از کشورها، خودروهای بنزینی با سوخت فسیلی شماره‌گذاری نمی‌شود، همچنین آقای علی‌آبادی بر ساماندهی و واگذاری خودرو به بخش خصوصی و کاهش دخالت‌های دولت در این حوزه تاکید کرد.

طاهری تصریح کرد: در نهایت اعضای کمیسیون پس از جمع‌بندی صورت گرفته از مباحث مطرح شده از سوی وزیر پیشنهادی صمت، نسبت به صلاحیت، سوابق و برنامه‌‎های علی‌آبادی رأی دادند که حدود 88 درصد از اعضای حاضر در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن با صلاحیت، سوابق و برنامه‌‎های پیشنهادی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید احمد رسولی نژاد عضو دیگر کمیسیون صنایع درباره جلسه اخیر نمایندگان با گزینه پیشنهادی وزارت صمت، گفت: در مجموع این جلسه مفید بود و نمایندگان از گزینه پیشنهادی صمت حمایت کردند.
وی با بیان اینکه در جلسه با گزینه پیشنهادی صمت به اظهارات یکی از مدیران وزارت صمت اشاره کرده و این اظهارت را مغایر با همدلی مجلس و دولت دانستم، گفت: برخی مدیران وزارت صمت ادعا می‌کنند که تولید منسوج نیافته 20 درصد افزایش داشته است در حالیکه کل تولید کشور 175 هزار تن است که توسط 42 واحد تولید می‌شود.
رسولی نژاد گفت: اعضای کمیسیون به صراحت به وی گفتند که برنامه‌ها به تنهایی کافی نیستند و اگر به دنبال اجرای قوی این برنامه‌هاست باید یک خانه تکانی اساسی در سطح مدیران ارشد وزارتخانه انجام دهد. 
وی افزود: در این جلسه به طور مشخص فهرستی از 16 مدیر و معاون وزارتخانه به اقای علی آبادی تحویل دادم که در گذشته به دنبال گرفتن کد شناسایی برای استخدام آنها در دولت بودند و برخی از همین مدیران ضعیف مانع موفقیت ها در گذشته بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما