شناسهٔ خبر: 60673901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش ۲٠ درصدی تلفات حوادث رانندگی در استان قزوین

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی ۳۶۳ نفر در سال ۱۴۰۱ در راه های جاده ای استان قزوین جان خود را از دست دادند که منجر به افزایش ۲۰ درصدی تلفات نسبت به سال قبل آن یعنی سال ۱۴۰۰ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، وهاب میزانی عصر امروز در جلسه شورای ترافیک استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، ضمن اشاره به افزایش حدود ۲۰ درصدی تلفات رانندگی (مرگ) سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ در این استان، اظهاردکرد: با توجه به آمار ارائه شده توسط سازمان پزشکی قانونی استان قزوین در سال ۱۴۰۰ ، ۲۶۳ نفر در تصادفات جاده ای استان قزوین جان خود را از دست دادند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی ۳۶۳ نفر در سال ۱۴۰۱ در راه های جاده ای استان قزوین جان خود را از دست دادند که منجر به افزایش ۲۰ درصدی تلفات نسبت به سال قبل آن یعنی سال ۱۴۰۰ شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین تصریج کرد: از میان ۳۶۳ کشته شده تصادفات جاده ای استان قزوین در سال ۱۴۰۱، ۲۶۳ نفر از فوتی ها را مردان و ۱۰۰ نفر را زنان تشکیل داده اند.

این مسئول ادامه داد: به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی ۸ هزار و ۴۱۹ نفر نیز در سال ۱۴۰۱ در حوادث رانندگی رخ داده در راه های استان قزوین مصدوم شده اند.

میزانی ضمن اشاره به افزایش ۲۳ درصدی آمار مصدومین حوادث رانندگی در راه های استان قزوین، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد مصدومین ناشی از حوادث رانندگی ۶ هزار و ۸۳۷ نفر ثبت شد که در مقایسه با آمار سال ۱۴۰۱ از افزایش ۲۳ درصدی خبر می دهد.

این مقام مسئول از فوت ۲۱ مرد و ۸ زن در فروردین ماه سال جاری در راه های استان خبر داد و گفت: در ایام نوروز سال ۱۴۰۲، ۲۹ مسافر در راه های استان قزوین جان خود را از دست دادند.

وی در پایان تاکیدکرد: با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی (همیار پلیس جهادی) می توان به کاهش صدمات ناشی از تخلفات رانندگی امیدوار شد.

پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما