شناسهٔ خبر: 67549763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰۰ روحانی به مناطق مختلف استان یزد اعزام شدند

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: بیش از ۳۰۰ روحانی برای تبلیغ و انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی و تبیینی به مناسبت ماه محرم حسینی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام " علیرضا نجیمی "روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری به خصوص در ارتباط با فلسفه قیام درس آموز حضرت امام حسین (ع) و حادثه کربلا جزء برنامه‌های محوری فعالیت روحانیون استان است.

وی با قدردانی از اساتید حوزه و دانشگاه و تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی و با تسلیت ایام محرم به اهمیت تبیین ابعاد حادثه عاشورا و کربلا در جامعه به خصوص برای نسل جوان تاکید و ادامه داد: تمامی لحظات کربلای حسینی درس آموز است و باید به درستی تبیین شود.

این مسئول در ادامه به نقش هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در ماه محرم اشاره کرد و گفت: همانند سنوات گذشته در اکثر مساجد و حسینیه‌ها با حضور کارشناسان مذهبی و هیات‌های عزاداری، برنامه‌های مختلف سوگواری و تبیینی برگزار می‌شود.

نجیمی از فعالیت مبلغان دینی و هیات‌های مذهبی استان قدردانی کرد و یادآور شد: برنامه‌های ویژه ماه محرم در سطح مناطق مختلف با مشارکت بیش از یک هزار و ۵۰۰ هیات و همکاری اساتید حوزی و دانشگاهی و کارشناسان مذهبی و فرهنگی پیگیری می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بیش از سه هزار مسجد دارد که از این تعداد ۲ هزار باب آن فعال است.

نظر شما