شناسهٔ خبر: 60671517 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرندپری رُم؛

نعمت‌زاده فاتح جدال بانوان تکواندو ایران؛ ۲ مدال دیگر قطعی شد

تهران- ایرنا- مبینا نعمت‌زاده با غلبه بر غزل سلطانی، ضمن فتح جدال‌ تمام‌ایرانی، به مرحله نیمه‌نهایی گرندپری رُم راه یافت و مدال برنز خود را قطعی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، مسابقات تکواندو گرندپری که دارای امتیاز رنکینگ المپیکی است، از روز جمعه در شهر رُم ایتالیا آغاز شده و امشب به اتمام می‌رسد.

در روز پایانی این رقابت‌ها، غزل سلطانی و مبینا نعمت‌زده در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم بانوان و امیرمحمد بخشی و مهران برخورداری در منهای ۸۰ کیلوگرم مردان نمایندگان ایران هستند که بخشی به دلیل مصدومیت از حضور در پیکارها انصراف داد.

در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم بانوان که ۲۸ تکواندوکار وزن کشی کردند، غزل سلطانی در نخستین مبارزه رقیه یلدیریم از ترکیه را در ۲ راند متوالی از پیش‌رو برداشت و در ادامه برابر آندرا رامیرز نماینده کلمبیا در دیداری دشوار که سه راند به طول انجامید صاحب برتری شد و به جمع هشت نفر پایانی رسید.

در همین وزن مبینا نعمت‌زاده اولین مبارزه را برابر دنیا ابوطالب قرار گرفت و حریف عنوان‌دار عربستانی خود را مغلوب کرد. در راند نخست در حالیکه ۶ بر ۴ عقب بود با ضربه سری که در ثانیه پایانی زد، ۷ بر ۶ پیروز شد. نعمت‌زاده در راند دوم نیز ۶ بر ۲ برنده شد و به دور بعدی صعود کرد.

نعمت‌زاده سپس برابر لنا استاکوویچ دارنده ۲ مدال طلای جهان از کرواسی در مبارزه‌ای تماشایی در ۲ راند متوالی صاحب پیروزی شد و به یک‌چهارم نهایی رسید.

با این نتیجه، غزل و مبینا در یک‌چهارم نهایی و در مبارزه‌ای تمام‌ایرانی به مصاف هم رفتند. در این رقابت تماشایی، نعمت‌زاده در راند نخست با یک ضربه سر، سه بر صفر پیروز شد اما در راند دوم سلطانی چهار بر صفر برنده شد تا کار را به راند سوم کشیده شود. در راند سوم، نعمت‌زاده ۶ بر صفر به برتری رسید تا ضمن صعودبه نیمه‌نهایی، مدال برنزش را قطعی کند.

در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم مردان که ۳۲ نفر حضور دارند، برخورداری که در مسابقات جهانی باکو عملکرد خوبی نداشت در گام نخست برابر برایان سالازار از مکزیک در ۲ راند متوالی پیروز شد و سپس اسماعیل بوزید از فرانسه را از پیش‌رو برداشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

مهران در این مرحله برابر جایسونوف نماینده مطرح ازبکستان قرار گرفت و با ارائه مبارزه‌ای شجاعانه در ۲ راند متوالی برنده شد تا او نیز با صعود به نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند.

در همین وزن، امیرمحمد بخشی دیگر نماینده ایران بود که باید برابر پارک وو هیوک قهرمان سال ۲۰۲۲ جهان از کره‌جنوبی قرار می‌گرفت اما به دلیل شکستگی دستش در تمرینات روزهای گذشته، از حضور در مسابقات انصراف داد.

تیم ایران در ۲ روز گذشته این مسابقات به ۲ مدال نقره (ناهید کیانی و مهدی حاجی‌موسایی) و یک مدال برنز (ابوالفضل زندی) دست یافته است.

نظر شما