شناسهٔ خبر: 60665064 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون توسعه شرکت های دانش بنیان مطرح کرد:

نمایشگاه آبادیران نخستین حرکت جهادی دانش بنیان درحوزه محرومیت زدایی

تهران- ایرنا- معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت:‌ برگزاری نمایشگا آبادیران آغاز کار برای فعالیت در حوزه محرومیت زدایی و شروع حرکت جهادی ما برای خدمت رسانی دانش بنیان به اقشار محروم جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، رضا اسدی فر روز یکشنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا - آبادیران اظهار داشت: این نمایشگاه ذیل برنامه ملی آباد ایران برگزار می شود. آبادانی کشور دغدغه همه ایرانیان است، از این رو این نمایشگاه زمینه ای برای نقش آفرینی همه بخش های فعال در اقتصاد دانش بنیان است تا از ظرفیت های علم و فناوری برای رفع مسایل کشور بهره برداری کنند.

وی ادامه داد: در این راستا این تقاضا از معاونت علمی وجود داشت تا بستری برای معرفی توانمندی های کشور فراهم شود و در دور جدید معاونت علمی این موضوع پیگیری شد و درنهایت به برگزاری این رویداد رسیدیم.

اسدی فرد از حضور ۳۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور نوپا در پنج حوزه مسکن و زیرساخت های توسعه روستایی، کشاورزی دامپروری و شیلات، ماشین آلات کوچک مقیاس برای ایجاد اشتغال، سلامت بهداشت و توانبخشی و فناوری های نرم و آموزشی خبر داد و افزود: این شرکت ها در پنج حوزه توانمندی های خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت و از سوی دیگر گروه های جهادی در سراسر کشور نیز در این نمایشگاه مشارکت دارند.

وی یادآور شد: برگزاری این رویداد آغاز کار برای فعالیت در حوزه محرومیت زدایی است و آغاز حرکت جهادی ما برای خدمت رسانی دانش بنیان به اقشار محروم جامعه است.

اسدی فرد تاکید کرد: توسعه محقق نخواهده شد؛ مگر آنکه یکسری نهادهای توسعه گر حضور داشته باشند.

وی با اشاره به حمایت از شرکت های دانش بنیان در این رویداد، اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت مالی دستگاه های مختلف بوده است. علاوه بر آن برای شرکت هایی که بتوانند طرح هایی برای محرومیت زدایی و رفع نیازها ارائه کنند، سکویی طراحی کردیم تا براساس آن از شرکت های فناور حمایت شود.

اسدی فرد افزود: براساس برنامه های تعریف شده ۹۰ درصد قیمت یک دستگاه ساخت این شرکت ها تامین می شود و با یک سال تنفس و بازپرداخت چهار ساله از این شرکت ها حمایت می کنیم. علاوه بر آن محصولات تولیدی این شرکت ها نیز به بازار متصل خواهند شد.

معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی زمان برگزاری این رویداد را از از ساعت ۹ تا ۱۷ روز سه شنبه ۲۳ خرداد تا پنجشنبه ۲۵ خرداد ماه در محل مصلی امام خمینی اعلام کرد.

نظر شما