شناسهٔ خبر: 60652708 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

حسین آخانی پژوهشگر برجسته گیاه شناسی:

بزرگ ترین رسالت امروز جامعه دانشگاهی ماندن در ایران و تولید علم است

آیین رونمایی از جلد دوم کتاب فلور گیاه شناسی پارک ملی گلستان که روز جمعه ۱۸ خرداد با حضور فعالان و کارشناسان محیط زیست در کافه فرش برگزار شد. شرکت کنندگان از تلاش های علمی دکتر حسین آخانی پژوهشگر برجسته گیاه شناسی کشور تقدیر کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  آیین رونمایی از جلد دوم کتاب فلور گیاه شناسی پارک ملی گلستان که روز جمعه ۱۸ خرداد در کافه فرش برگزار شد.

حسین آخانی پژوهشگر برجسته گیاه شناسی در این مراسم با اعلام اینکه بزرگ ترین رسالت امروز جامعه دانشگاهی ماندن در ایران و تولید علم است گفت: بیش از ۹۰ درصد دانشجوهایی که در طول ۳۰ سال تربیت کردم به خارج از کشور ‎مهاجرت کرده اند و برای همین دیگر استاد راهنمای هیچ دانشجویی در دانشگاه نخواهم بود چون تمایلی ندارم که کارشناس برای کشورهای غربی تربیت کنم. حسین آخانی افزود : یکی از دلایل عدم رغبت دانشجویان به ماندن محدودیت هایی است که به جامعه دانشگاهی تحمیل می شود؛ اما این محدودیت ها دلیلی برای مهاجرت در این شرایط نیست. این استاد برجسته گیاه شناسی اظهار داشت: متاسفانه دولت در ماه های اخیر مانع حضور من در یک کنفرانس علمی در ‎لندن شد.

در ادامه این نشست دکتر مرتضی فرهادی، محمد درویش و رضا منصوری ضمن تجلیل از خدمات دکتر حسین آخانی به سخنرانی پرداختند

بنابر گزارش دیدبان محیط زیست؛ دکتر حسین آخانی استاد پردیس علوم و محقق برجسته در زمینه محیط زیست است. انجام پژوهش‌های متعدد در حوزه جغرافیای گیاهی و فلور ایران، جمع‌آوری ۲۴ هزار نمونه گیاهی از ایران، آلمان، ایتالیا، ترکمنستان، پاکستان، فرانسه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، روسیه، ترکیه، اردن و یونان، بنیان‌گذاری بخش گیاه‌شناسی و هرباریم موزه تاریخ طبیعی ایران در سال ۶۶، تألیف مقالات علمی، پژوهشی متعدد، تألیف کتاب در زمینه تنوع گیاهان ایران و فعالیت‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی در خصوص مسائل زیست‌محیطی از فعالیت‌های دکتر آخانی است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما