شناسهٔ خبر: 60621976 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور رئیس سازمان حج و زیارت بین زائران پرواز 1520 مشهد- جده

رئیس سازمان حج و زیارت و تعدادی از اعضای ستاد مدینه منوره، ظهر امروز در جمع زائران پرواز ۱۵۲۰ مشهد-جده که به دلیل نقص فنی در فرودگاه مدینه فرود آمد، حضور یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این پرواز که صبح امروز پنجشنبه از مبدا مشهد مقدس عازم جده بود و می‌بایست ساعت ۸:۴۰ دقیقه در فرودگاه این شهر بر زمین می‌نشست، به دلیل نقص فنی مجبور به تغییر مسیر و فرود در فرودگاه مدینه منوره شد.

در جریان این فرود اضطراری که با همکاری و هماهنگی دست اندرکاران هواپیمایی کشور میزبان انجام شد، زائران ایرانی به سلامت از هواپیما پیاده شدند.

دو کاروان از استان خراسان رضوی بالغ بر ۲۱۳ نفر زائر در این پرواز حضور داشتند، که به محض ترخیص ساک و چمدان ها، با هماهنگی ستاد مدینه منوره به هتل حیات ذهبی منتقل شدند و در بدو ورود مورد پذیرایی و استقبال قرار گرفتند.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و تعدادی از اعضای ستاد به محض ورود زائران، به دیدار آن‌ها رفته و ضمن احوالپرسی و تبیین شرایط ایجاد شده، به استماع سخنان زائران پرداختند.

این زائران قرار است امروز پس از زیارت حرم نبوی و ائمه بقیع، بعد از محرم شدن در مسجد شجره به مکه مکرمه اعزام شوند که البته در روز‌های آتی پس از انجام اعمال و مناسک در مکه، به مدت ۵ شب در مدینه النبی مستقر می‌شوند، زیرا این زائران «مدینه بعد» محسوب می‌شوند.

تمامی تمهیدات و تسهیلات برای رفاه حال آنان اندیشیده شده است و رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار، توصیه‌ها و دستورات لازم را در این باره مورد توجه قرار داد.

پرواز ۱۵۲۰ شامل دو کاروان به شماره ۱۹۱۹۹ با مدیریت حسن شیرمحمدی و کاروان شماره ۱۹۲۱۶ با مدیریت سعید فیروزی بوده است؛ در این کاروان ۲۱۳ نفره، ۱۲۲ نفر از زائران خانم و ۹۱ نفر آقا هستند.

حضور رئیس سازمان حج و زیارت بین زائران پرواز 1520 مشهد- جده حضور رئیس سازمان حج و زیارت بین زائران پرواز 1520 مشهد- جده حضور رئیس سازمان حج و زیارت بین زائران پرواز 1520 مشهد- جده حضور رئیس سازمان حج و زیارت بین زائران پرواز 1520 مشهد- جده حضور رئیس سازمان حج و زیارت بین زائران پرواز 1520 مشهد- جده حضور رئیس سازمان حج و زیارت بین زائران پرواز 1520 مشهد- جده حضور رئیس سازمان حج و زیارت بین زائران پرواز 1520 مشهد- جده حضور رئیس سازمان حج و زیارت بین زائران پرواز 1520 مشهد- جده حضور رئیس سازمان حج و زیارت بین زائران پرواز 1520 مشهد- جده حضور رئیس سازمان حج و زیارت بین زائران پرواز 1520 مشهد- جده حضور رئیس سازمان حج و زیارت بین زائران پرواز 1520 مشهد- جده

نظر شما