شناسهٔ خبر: 60619572 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نقص فنی هواپیمای مشهد- جده و فرود اجباری در مدینه منوره

بروز نقص فنی در پرواز ۱۵۲۰ مشهد مقدس به جده، موجب فرود اضطراری این پرواز با مساعدت دست اندرکاران هواپیمایی عربستان در فرودگاه مدینه منوره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان و رئیس ستاد مکه مکرمه درباره فرود اضطراری پرواز ۱۵۲۰ در فرودگاه مدینه منوره اظهار کرد: این پرواز که صبح امروز پنجشنبه از مبدا مشهد مقدس عازم جده بود و می‌بایست ساعت ۸:۴۰ دقیقه در فرودگاه این شهر بر روی زمین می‌نشست، به دلیل نقص فنی مجبور به تغییر مسیر و فرود در فرودگاه مدینه منوره شد.

وی با اشاره به مساعدت و همکاری دست اندرکاران مربوط در عربستان، گفت: شرایط زائران این پرواز که قرار بود بعد از فرود در جده و احرام بستن در جحفه، عازم مکه مکرمه شوند بالاجبار تغییر یافت و به محض پیاده شدن از هواپیما، با هماهنگی ستاد به هتلی در مدینه منوره منتقل شدند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: این زائران پس از استراحت و پذیرایی و همچنین زیارت مرقد مطهر رسول الله (ص) و ائمه بقیع، به مسجد تاریخی شجره عزیمت می‌کنند تا پس از احرام بستن، لبیک گویان در کنار دیگر زائران رهسپار مکه مکرمه شوند.

رضایی تصریح کرد: تمهیدات و تسهیلات لازم برای رفاه حال این زائران اندیشیده شده است و غروب پنجشنبه، پس از محرم شدن، با وسایط نقلیه تدارک دیده شده، همانند دیگر زائران کشورمان (مدینه قبل) رهسپار مکه مکرمه می‌شوند.

وی اضافه کرد: سرنشینان پرواز ۱۵۲۰ مشهد مقدس در ابتدا و انتهای این سفر روحانی و معنوی به زیارت مرقد نورانی پیامبر (ص) و ائمه بقیع مشرف می‌شوند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در پایان از همکاری و هماهنگی دست اندرکاران کشور میزبان تشکر کرد و گفت: این زائران سحرگاه جمعه در مکه مکرمه خواهند بود.

نقص فنی هواپیمای مشهد- جده و فرود اجباری در مدینه منوره نقص فنی هواپیمای مشهد- جده و فرود اجباری در مدینه منوره نقص فنی هواپیمای مشهد- جده و فرود اجباری در مدینه منوره نقص فنی هواپیمای مشهد- جده و فرود اجباری در مدینه منوره

 

نظر شما