شناسهٔ خبر: 60602289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار مدیریت بحران مازندران

احتمال وقوع سیلاب در مازندران تا روز جمعه    

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره بارش‌های رگباری و احتمال وقوع سیلاب و مسدود شدن راه‌های روستایی در استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه از دیشب شاهد بارش‌های رگبار‌ی و جاری شدن روان آب و طغیان برخی رودخانه‌های استان بودیم، گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی این سامانه بارشی تا روز جمعه در استان باقی خواهند ماند.

حسینعلی محمدی افزود: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها، جاری شدن روان آب‌ها، وقوع سیلاب‌های محلی از پیامد‌های این سامانه بارشی است.

او گفت: در این مدت شهروندان و دامداران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درباره وقوع سیلاب‌های محلی امشب و فردا در ارتفاعات و مناطق کوهستانی کیاسر و سوادکوه هشدار داد.

محمدی گفت: بارش باران سیل آسا شامگاه منجر به انسداد بیش از ۲۰ راه روستایی و طغیان تعدادی از رودخانه‌ها به دلیل بالا آمدن حجم آب و خسارت به سردهنه اراضی کشاورزی شد.

او افزود: بارش باران در محدوده روستای یوش محور بلده پل زنگوله، رزن، کرسی محور، دوآب و بلده  و بومک به هلوپشته براثر سیلاب دیشب مسدود شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران ادامه داد: هم اکنون با تلاش یگان‌های امدادی بسیج و عوامل راهداری در این شهرستان راه روستایی محور بلده به پل زنگوله و‌رزن، کرسی بازگشایی شده است و مابقی بزودی بازگشایی می‌شود.

محمدی گفت: براثر بارش شدید باران شب گذشته راه‌های منطقه نمارستاق آمل که راه دسترسی اهالی پنج روستای منطقه  است بسته شده بود که با تلاش عوامل راهداری موقت بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: بر اثر بارش‌های رگباری محور ولوپی که دسترسی ۱۸ روستای منطقه بالادست سوادکوه بود مسدود شد که عوامل راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

<div id="video-display-embed-code_9731058"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3874737/9731058?width=400&height=300"></script></div>


احتمال طغیان رودخانه تلار / آماده باش کامل دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان سوادکوه

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان سوادکوه گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی و اعلام بارش باران و احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه تلار تا ۲۴ ساعت آینده تمامی دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان برای مقابله با خطرات احتمالی سیل در آمادگی کامل هستند.

غلامی  به مردم توصیه کرد: با توجه به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی جداً از حاشیه رودخانه‌ها، کانال‌های آب و نقاط حادثه خیز فاصله بگیرید.

 

نظر شما