شناسهٔ خبر: 60597982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آذربایجان کهن، پیشران وطن

۶ پروژه در حوزه آب برای سفر دوم رییس جمهور مطرح است

تبریز- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: پیش نویس ۶ پروژه برای دور دوم سفر رییس جمهور نوشته شده و توافقات اولیه نیز انجام شده است.

صاحب‌خبر -

محمد خانی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی و در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح ها شامل تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرهای اسکو و خسروشاه، ملکان، سردرود و هریس با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال اول، تامین آب اضطراری تبریز با ۵۰ میلیارد تومان، ایجاد مجتمع های آبرسانی جدید به تعداد ۱۸۳ مورد با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر می باشد.

وی با بیان اینکه هر پروژه ای که در مصوبات سفر مطرح شده تا پایان دولت سیزدهم قابل اتمام است، افزود: اعتبار مصوب پروژه های دور دوم سفر رییس جمهوری برای سال اول طرح ها بوده و برای سال های بعد باید اعتبار در نظر گرفته شود.

در سفر رییس جمهور پروژه های این شرکت در ۲۲ روستای آذربایجان شرقی افتتاح می شود

خانی گفت: در سفر رییس جمهور به استان پروژه های این شرکت در ۲۲ روستای آذربایجان شرقی به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح می شود و آبرسانی به مسکن نهضت ملی شهر جدید سهند با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان انجام می شود.

وی اظهار کرد: چهار درخواست نیز برای سفر دور دوم رییس جمهوری مطرح شده که نهایی نشده است، تامین اعتبار آبرسانی به شهرهای هوراند و قره آغاج به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان و تصفیه خانه فاضلاب هشترود از جمله درخواست هاست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: از پنج پروژه مصوب دور اول سفر رییس جمهوری به استان چهار پروژه اجرایی و یک پروژه نیز در حد مجوز و گشایش ردیف اعتباری است.

وی با اشاره به پروژه های اجرایی مصوب سفر اول، ادامه داد: مدول دوم تصفیه خانه تبریز با ۹۵ درصد پیشرفت در حال اجرا است که ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به ماده ۵۶ بود که از طریق بانک ملت قرار بود پرداخت شود تمام مراحل طی شده که در نوبت پرداخت قرار دارد که تلاش می کنیم فاز اول آن تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.مدول دوم تصفیه خانه تبریز با ۹۵ درصد پیشرفت در حال اجرا است که ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به ماده ۵۶ بود که از طریق بانک ملت قرار بود پرداخت شود تمام مراحل طی شده که در نوبت پرداخت قرار دارد که تلاش می کنیم فاز اول آن تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

خانی افزود: تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر نیز ۵۵ درصد پیشرفت دارد که از مجموع ۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب این طرح ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که به دلیل اختلافاتی که با پیمانکار قبلی وجود داشت به شکل توافقی لغو پیمان انجام شد و پیمانکار جدید نیز وعده داده تا پایان سال جاری طرح به پایان برسد.

برای تامین آب اضطراری تبریز و افزایش منابع استحصال موجود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است

وی اظهار کرد: تامین آب اضطراری تبریز و افزایش منابع استحصال موجود برای این کلانشهر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که برای سال اول ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که ۱۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده که تعهد سال اول به اتمام رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کمبود ذخیره سد نهند موجب اضطرار مجدد برای آب تبریز شده است، گفت: تعهد اول طرح به اتمام رسیده، تعهد دوم که در سفر رییس جمهور به استان مطرح خواهد شد جایگزین سد نهند است.

خانی ادامه داد: آبرسانی مجتمع های روستایی ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب به طور کامل جذب شده و پروژه نیز پیشرفت ۸۵ درصدی دارا که تا انتهای سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدابراهیم رییسی آخر هفته جاری (روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد جاری) به عنوان پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر می کند بر این اساس ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار طرح و تسهیلات به استان پیش بینی شده است.

نظر شما