شناسهٔ خبر: 6059019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

وزير کشور: لايحه شفافيت مالي در انتخابات به زودي به دولت مي رود

صاحب‌خبر -
از 312 کنسرتي که مجوز داشته، تنها9 کنسرت لغو شده است

هادي محمدي – وزير کشور با بيان اينکه در سياست هاي کلي انتخابات مساله ثبت نام راي دهندگان قبل از راي گيري به تصويب رسيده ، خاطر نشان کرد : اين سيستم مثل سيستم الکترال کارت است که مردم يک هفته قبل ثبت نام کنند و بعد راي دهند تا امکان تخلف به صفر برسد و ما قصد داريم اين نوع راي دادن را به صورت يک لايحه به دولت بدهيم. به گزارش خراسان عبدالرضا رحماني فضلي که شنبه شب در نشست ضيافت افطاري با دبيران کل احزاب سخن مي گفت با اشاره به نزديک شدن به زمان انتخابات ، اظهار داشت: ما براي اينکه فرآيند انتخابات کاملا دقيق باشد و انتخاباتي قانوني ، سالم و با نشاط داشته باشيم در حال آسيب شناسي هستيم تا متناسب با آن آسيب ها راهکارطراحي کنيم و توقع ما از احزاب اين است که از مرحله قبل از ثبت نام تا پايان شمارش آرا، هر جا احساس مي کنيد که وزارت کشور بايد دقت لازم را انجام دهد به ما بگوييد تا از نظرات شما استفاده کنيم. وي تدوين يک منشور اخلاقي در مورد آداب انتخابات را از ديگر برنامه هاي وزارت کشور در سال جاري برشمرد و افزود : اين منشور بايد به امضاي همه احزاب برسد و همه به آن پايبند باشند.

لايحه شفاف سازي مالي انتخابات آماده تقديم به دولت

وزير کشور مساله ديگردر انتخابات را شفاف سازي منابع مالي دانست و گفت : لايحه اي در اين زمينه براي تقديم به دولت آماده کرديم و قرار است تا در سايت وزارت کشور براي دريافت نظرات قرار بگيرد. رحماني فضلي با بيان اينکه وزارت کشور قانون جامع انتخابات را نوشته و به دولت تقديم کرده ، اظهار داشت : البته تصويب آن در دولت احتمالا زمان بر خواهد بود بنابراين تلاش مي کنيم فقط بخش قانون انتخابات مجلس را به صورت اصلاحيه تصويب کنيم. رييس شوراي امنيت کشور همچنين در خصوص حفظ امنيت اماکن و تجمعات سياسي خاطر نشان کرد : موظف به حفظ امنيت هر نوع مجوزي که از سوي وزارت کشور براي برگزاري تجمعات صادر شود هستيم البته برخي جلسات در داخل دانشگاه هاست که خودشان متولي هستند .

رحماني فضلي ادامه داد : در برخي موارد هم اغراق مي شود مثلا در مورد برهم زدن کنسرت ها، فضاسازي رسانه به گونه اي است که گويي بسياري از کنسرت ها لغو شده در حالي که در سه ماهه اول امسال 312 کنسرت مجوز گرفتند که از اين ميان تنها 9کنسرت لغو شده و از اين 9 کنسرت لغو شده، 3 مورد را خود برگزار کنندگان لغو و يک مورد را هم به دليل ايراد محتوايي، وزارت ارشاد لغو کرده است.

در اين نشست که بسياري از دبيران کل احزاب کشور از جمله کرباسچي ، کواکبيان ، کميجاني ، راه چمني ، فومني ، حق شناس از اصلاح طلبان و حبيبي ، غفوري فرد ، محبيان ، رئوفيان ، بيادي و کنعاني مقدم از اصولگرايان حضور داشتند ، 12 نفر از دبيران کل احزاب در سخنان کوتاهي موضوعاتي همچون مشارکت بيشتر بانوان در فعاليت هاي سياسي ، پيگيري لايحه احزاب و قانون انتخابات در مجلس ، مکان و هفته اي براي احزاب ، تاسيس دفاتر استاني احزاب ، امنيت سخنراني هاي سياسي ، سهميه جنسيتي در ليست هاي انتخاباتي ، تعميق فرهنگ تحزب و برنامه مداري در انتخابات، مساله بررسي صلاحيت ها در انتخابات ، عدم دعوت روحاني از احزاب مستقل در ضيافت افطاري ، جوانگرايي در دولت و تشکيل شوراي ملي دبيران کل احزاب را مورد بحث قرار دادند.

نظر شما