شناسهٔ خبر: 67835883 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

محقق و اندیشمند غنایی در گفت وگو با خبرگزاری تقریب مطرح کرد:

وجدان‌های بشری باید به توقف جنایات اسرائیل حساس شود

حمایت از فلسطین تنها موضوعی است که هیچیک از مذاهب فقهی و علمایی درباره آن اختلاف ندارند و این وظیفه همه مسلمانان و همه بزرگان آنها با هر گرایشی است.

صاحب‌خبر - دکتر مصطفی باجلال محقق و اندیشمند غنایی در گفتگو با تقریب با تاکید بر اینکه فلسطین و قدس از جمله موضوعاتی است که در وحدت کشورهای جهان اسلام نقش داشته است، بیان داشت: با چنین جایگاهی که فلسطین در میان امت اسلامی دارد، هرگونه غفلت و چشم پوشی در قبال جنایات سبعانه ای که اسرائیل علیه مردم غزه و فلسطین انجام می دهد، ستم به امت اسلام و مساله سرنوشت ساز آنهاست.
دکتر مصطفی باجلال با بیان اینکه وجدان‌های بشری در همه کشورهای جهان باید بر توقف بمباران و هدف قرار دادن غیرنظامیان و بی‌گناهان در فلسطین و غزه متمرکز شود، افزود: لغو محاصره سرزمین غزه، ارسال کمک‌های بشردوستانه از جمله کمک‌های پزشکی، غذایی و بازکردن راههای فوری برای رساندن کمک‌های حیاتی به نوار غزه و نیز آزادی بازداشت شدگان در زندان‌ها باید در دستور کار کشورها و نهادهای بین المللی قرار گیرد.
او در همین رابطه ادامه داد: جنگ طوفان الاقصی در حالی رخ داد که رنج‌ها و بحران‌های جهان در سایه نقض حقوق، کشتار و کوچاندن مردم فلسطین در برابر دیدگان همگان در حال روی دادن بود و این عملیات انجام شد تا بلکه کمکی برای پایان دادن به این رنج ها و آلام بشری باشد.  این در حالی است که ستمگران بر ظلم و ستم خود به مردم غزه و فلسطین شدت بخشیده‌اند و به همین دلیل ضروری است تا علمای ملت مسلمان و اندیشمندان برای کمک به فلسطین، ابتکار عمل به خرج داده و از مقاومت آنها پشتیبانی و برای تحقق وحدت اسلامی حمایت کنند.
دکتر مصطفی باجلال به اهمیت حساس کردن افکار عمومی و دولتها و سیاستمداران نسبت به آنچه دز فلسطین می گذرد، اشاره کرد و افزود: ضروری است ملت های مسلمان با برپایی نشست های هم اندیشی و تبادل نظر و جستجوی راههای کمک به غزه، تکلیف واجب خود در برابر رژیم اسرائیل را به جا آورند. هر اندازه که آنها بتوانند اسرائیل را از جنایاتش بازدارند، امکان تحقق آزادی سرزمین فلسطین وجود دارد.
او تصریح کرد که حمایت از فلسطین تنها موضوعی است که هیچیک از مذاهب فقهی و علمایی درباره آن اختلاف ندارند و این وظیفه همه مسلمانان و همه بزرگان آنها با هر گرایشی است.

نظر شما