شناسهٔ خبر: 6022252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث-قدیمی | لینک خبر

رحمانی فضلی:درباره لغو کنسرتها اغراق می شود

شبکه های اجتماعی نظر سنجی گفتگوی هفته نامه وزیر کشور از همه احزاب و تشکل های سیاسی تقاضا کرد: نظرات خود را درباره هر یک از فرآیندهای انتخابات به وزارت کشور اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

وزیر کشور از همه احزاب و تشکل های سیاسی تقاضا کرد: نظرات خود را درباره هر یک از فرآیندهای انتخابات به وزارت کشور اعلام کنند.


عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه شنبه در ضیافت افطاری احزاب و تشکل ها گفت : هر مجوزی که از سوی وزارت کشور برای تجمعات صادر شود موظف هستیم تامین امنیت کنیم و این کار را تاکنون هم کرده ایم .

وی درباره لغو کنسرتها نیز گفت: گاهی مواقع در خصوص لغو کنسرتها اغراق می شود.

وزیر کشور تصریح کرد: درباره لغو کنسرتها به گونه ای سخن می گویند که انگار 50 درصد کنسرتها لغو شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 9 مجوز کنسرت لغو شده است که 3 مورد را  خود متقاضی لغو کرده و یک مجوز هم  اشکال محتوایی داشته است.

رحمانی فضلی گفت: بقیه موارد در حد وسیعی نیست و برخی مواقع نیز صحت ندارد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به درخواست های نمایندگان احزاب حاضر در ضیافت افطاری اشاره کرد و گفت: دعوت از احزاب برای شرکت در این مراسم گزینشی نبوده است.

وی ادامه داد: دولت محل تاخت و تاز اصلاح طلبان نیست و انتظار داریم دوستان در سخنان دقت کنند.

وی همچنین مشکلات استان خوزستان را مهم خواند و گفت: دو طرح توسعه برای خوزستان تهیه شده است.

وی همچنین تایید صلاحیت افراد برای انتخابات مجلس را صرفاً منوط به نظر مراجع چهارگانه دانست  .

وزیر کشوربه مشکلات فرهنگیان که مورد اشاره  یکی از حاضرین بود اشاره کرد و گفت: بخشی از این مشکلات به قوه قضائیه بر می گردد و ما هم در حال پیگیری هستیم .

رحمانی فضلی درباره قانون احزاب گفت: این قانون پیشتر در مجلس بود و تلاش کردیم تاثیر گذار باشیم  و تاثیر گذار هم بودیم، قطعاً از منظر شما حاضران ایراداتی به این قانون وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی اظهار داشت: درباره دفاتر استانی احزاب نیز اصلاحیه ای انجام دادیم تا تسریع شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مکان خانه احزاب را پیگیری می کنیم گفت: لایحه جرم سیاسی را باید قوه قضائیه تهیه کندو همه باید به آن کمک کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: قانون انتخابات جامع را نوشته و به دولت داده ایم ولی از آنجایی که نوبت بررسی در دولت به تاخیر می افتد تلاش کردیم فقط قانون انتخابات مجلس را اصلاحیه بزنیم .

وی شفاف سازی منابع مالی انتخابات را مهم ارزیابی کردو گفت: لایحه این مسئله آماده است و به دولت ارسال می شود، امر انتخابات باید به گونه ای باشد که منابع مالی قابل حسابرسی و نظارت باشد.

رحمانی فضلی منشور اخلاقی همه احزاب را درباره انتخابات ضروری دانست و گفت : امیدواریم همه احزاب  منشور اخلاقی را  امضاء کنند تا انتخابات  سال 94 در بستری آرام برگزار شود .

وی همچنین از احزاب درخواست کرد در هر یک از فرآیند انتخابات نظرات خود را به وزارت کشور اعلام کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد :تلاش می کنیم اخذ آرا به گونه ای باشد که احراز هویت قبل از رای گیری صورت گیرد  یعنی یک روز قبل از رای گیری افراد بیایند و احراز هویت شوند و بعد از آن رای بدهند تا مشکلات از قبیل رای دوباره بوجود نیاید.

نظر شما