شناسهٔ خبر: 60576941 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

انقلاب در تبلیغات دیجیتال با موتور تولید محتوای انویدیا

دنیای اقتصاد

صاحب‌خبر -
شرکت بزرگ انویدیا که یکی از غول‌های فناوری جهان است، در ماه‌های اخیر اخبار متعددی از دستاوردهای جدیدش در حوزه هوش مصنوعی منتشر می‌کند. این شرکت به تازگی ابزار خلاقانه سه‌بعدی و هوشمندی را عرضه کرده است که تبلیغات دیجیتال و تولید محتوای برند را وارد عصر تازه‌ای می‌کند. در هفته گذشته انویدیا و شرکت بزرگ تبلیغاتی و رسانه‌ای WPP اعلام کردند که در حال توسعه یک مفهوم جدید هستند که از NVIDIA Omniverse و هوش مصنوعی بهره می‌برد.
 
 
 
این ابزار تازه به تیم‌های تبلیغاتی این امکان را می‌دهد تا محتوای تجاری با کیفیت بالا را به شکلی سریع‌تر، کارآمدتر و در مقیاس گسترده‌تری تولید کنند. این موتور جدید تولید محتوا در واقع اکوسیستمی از طراحی سه‌بعدی و ابزارهای زنجیره تامین خلاقانه، از جمله ابزارهای Adobe و Getty Images را به هم متصل کرده و به هنرمندان و طراحان WPP اجازه می‌دهد تا با کمک هوش مصنوعی مولد، محتوای سه‌بعدی را ادغام کنند و به‌کار بگیرند. این ابزار تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا با حفظ کیفیت، دقت و وفاداری به هویت برند خود، به روش‌های کاملا شخصی‌سازی شده و جذاب، به مشتریان و مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند.
 
جن‌سن هوانگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت انویدیا، در جریان سخنرانی خود در رویداد بزرگ و جهانی کامپیوتکس، از این مفهوم و ابزار جدید رونمایی کرد. او نشان داد که تولیدکنندگان چگونه می‌توانند با تیم‌هایی تبلیغاتی و تولید محتوا در WPP- که یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های ارائه خدمات بازاریابی جهان است- برای تولید حجم زیادی از محتوای تبلیغاتی برندها مانند تصاویر یا ویدئوها کار کنند. هوانگ در این رویداد گفت: «تمام صنایع جهان، از جمله صنعت ۷۰۰میلیارد دلاری تبلیغات دیجیتال، در حال تلاش برای درک مزایای هوش مصنوعی هستند.» در همین راستا، شرکتWPP با استفاده از Omniverse Cloud و ابزارهای هوش مصنوعی مولد، به برندها این امکان را می‌دهد تا تجربه‌های محصول خود را در سطح کم‌نظیری از واقع‌گرایی و مقیاس‌پذیری بسازند و به کار ببرند. مارک رید، مدیرعامل WPP در این مورد می‌گوید: «هوش مصنوعی مولد، دنیای بازاریابی را با سرعتی باورنکردنی تغییر می‌دهد. همکاری ما با انویدیا مزیت رقابتی منحصر‌به‌فردی را از طریق راهکار هوش مصنوعی ایجاد می‌کند که امروزه در هیچ کجای بازار در دسترس تولیدکنندگان نیست.»
 
موتور تولید محتوای جدید بر پایه Omniverse Cloud طراحی شده که در واقع پلتفرمی برای اتصال ابزارهای سه‌بعدی و اجرای برنامه‌های دیجیتالی‌سازی صنعتی است. WPP از ابزارها و محتوای هوش مصنوعی آموزش دیده شرکایی مانند Adobe و Getty Images استفاده می‌کند تا طراحان بتوانند تصاویر متنوع و با کیفیت بالا را از پیام‌های متنی استخراج کرده و به آنها عینیت ببخشند.
 
این موتور شامل Adobe Firefly است که خانواده‌ای از مدل‌های خلاقانه هوش مصنوعی و محتوای بصری انحصاری از Getty Images به حساب می‌آید که با استفاده از NVIDIA Picasso – که کارخانه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی مولد است- طراحی بصری منحصر‌به‌فرد و سفارشی خلق می‌کند. در نهایت تیم‌های تولید محتوای خلاق می‌توانند حجم زیادی از تصاویر و ویدئوهای دو بعدی و دقیق یک برند را برای تبلیغات کلاسیک ارائه یا پیکربندی‌های محصولات سه‌بعدی را در NVIDIA Graphics Delivery Network (یک شبکه استریم گرافیک جهانی) منتشر کنند تا مصرف‌کنندگان در هر جای جهان محصول خلق شده را ببینند و به آن دسترسی داشته باشند.
 
علاوه بر سرعت و کارآیی، موتور تولید محتوای جدید عملکرد بهتری نسبت به سایر روش‌های موجود دارد. در روش‌های مرسوم، تبلیغ‌کنندگان باید صدها هزار محتوا را با استفاده از داده‌های متفاوت که از ابزارها و سیستم‌های مجزا به دست می‌آیند، به صورت دستی تولید کنند. این موتور محتوای جدید به زودی و به‌طور انحصاری برای مشتریان WPP در سراسر جهان در دسترس خواهد بود.

نظر شما