شناسهٔ خبر: 60572381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

رونمایی از موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه

ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد را هبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر،موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «فتاح» صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ستاد این نیرو رونمایی شد.

 

موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور و این سامانه‌ها را منهدم کند.

 

این موشک از دقت اصابت فزاینده، سرعت بسیار بالا، قابلیت مانور‌پذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است.

 

پیش از این سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در ارتباط با تجهیزات جدید نیروی هوافضای سپاه اظهار کرده بود: موشک هایپرسونیک آزمایش‌های خود را پشت سر گذاشته است و به‌زودی رونمایی می‌شود.

 

طبق گفته سردار حاجی زاده این موشک سرعت بالایی (حدود ۱۲ تا ۱۳ ماخ) دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد. این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما