شناسهٔ خبر: 60562871 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

اخبار جنگ اوکراین -روسیه | اوکراین بیش از ۷۰۰ نظامی خود را از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تلفات ارتش اوکراین از ۷۰۰ نظامی عبور کرد.

صاحب‌خبر -

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تلفات ارتش اوکراین از ۷۰۰ نظامی عبور کرد.

به نقل از اسپوتنیک، بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه بیش از ۷۰۰ نظامی اوکراینی در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که نیروهای مسلح و سرویس مرزی سازمان امنیت روسیه روز گذشته موفق شدند تلاش جدید گروهی از تروریست های اوکراینی برای نفوذ به منطقه بلگورود را خنثی کنند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه در نتیجه این عملیات و تلاش برای ورود به منطقه بلگورود بیش از ۱۰ تروریست کشته و ۲ قایق و یک خودروی زرهی آنها نیز منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که ارتش اوکراین در جریان یک حمله گسترده ناموفق در محور دونتسک جنوبی ۳۰۰ نفر از نظامیان خود را از دست داد.

در این گزارش آمده است که در شبانه روز گذشته و در جریان درگیری در منطقه دونتسک حدود ۴۲۵ نظامی اوکراینی کشته شدند. همچنین یک دستگاه هویتزر آلمانی ارتش اوکراین نیز به دست نیروهای روسیه منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که ارتش اوکراین کماکان به تلاش برای انجام اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان مناطق مرزی روسیه ادامه می دهد./مهر

رئیس واگنر: روسیه کنترل منطقه‌ای در شمال باخموت را از دست داد

درحالیکه وزارت دفاع روسیه صبح امروز (دوشنبه) از دفع حملات اوکراین در منطقه دونتسک خبر داد، رئیس گروه واگنر می‌گوید که نیروهای روسیه کنترل منطقه‌ای در حوالی شمال باخموت را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اولکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین امروز گفت که نیروهای اوکراینی به «حرکت رو به جلو» در نزدیکی باخموت ادامه می‌دهند.

او در پیامی تلگرامی نوشت که نیروهای اوکراینی در تخریب مواضع روسیه "موفق" بوده‌اند و به مسیر خود ادامه می‌دهند.

در همین حال یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر اظهار کرد که نیروهای اوکراینی کنترل بخشی از برخیوکا، واقع در شمال باخموت را به‌دست گرفته‌اند و همچنین این موقعیت را یک "رسوایی" خواند.

نیروهای واگنر ماه گذشته میلادی پس از جنگی طولانی مدت کنترل باخموت را به‌دست گرفتند و سپس مواضع خود را به نیروهای روسی تحویل دادند.

وزارت دفاع روسیه اوایل امروز اعلام کرد، نیروهای اوکراینی طی یک "حمله گسترده" در امتداد پنج بخش از خط مقدم در دونباس به نیروهای روسیه حمله کردند اما در اهداف خود شکست خوردند.

برچسب‌ها:

نظر شما