شناسهٔ خبر: 60478204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید بیش از ۹۰ درصد انجیر خشک ایران در فارس

رئیس سازمان جهادکشاورزی گفت:کشور ایران چهارمین کشور تولید کننده انجیر دنیا بوده و استان فارس ، تولید بیش از ۹۰ درصد انجیر خشک کشور را به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،دهقان پور با بیان اینکه استان فارس دارای ۵۱ هزار و ۳۶۴ هکتار باغ انجیر و افزون بر هزار هکتار باغ بَر انجیر است افزود:شهرستان استهبان با دارا بودن بیش از ۲۳ هزار هکتار سطح زیر کشت انجیر به صورت دیم به عنوان بزرگترین انجیرستان دیم جهان شناخته می‌شود که از نظر کیفی منحصر به فرد بوده و دارای یک اکوسیستم و اقلیم خاص است که سنت‌ها و دانش بومی حاکم به توسعه این باغ قدیمی کمک کرده است.
وی ادامه داد:تولید انجیر خشک در استان فارس در سال جاری حدود ۴۰ هزار تن بوده است که در این میان شهرستان استهبان با تولید متوسط ۱۵ هزار تن در سال بزرگترین تولید کننده انجیر خشک استان است. قدمت برخی از درختان انجیر این شهرستان به بیش از ۴۰۰ سال نیز می‌رسد.
او گفت:انجیر خشک ایران به ویژه منطقه استهبان استان فارس از نظر کیفی در سطح جهان منحصر به فرد بوده، استان فارس اولین و بزرگترین تولید کننده انجیر خشک در ایران که درآمد اهالی مناطق انجیرخیز استان مستقیم یا غیرمستقیم وابسته به انجیراست.

نظر شما