شناسهٔ خبر: 60468356 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر کار:

وضعیت صندوق‌های بیمه اجتماعی خوب نیست/ گریزی جز انجام اصلاحات منطقی نداریم

وزیر کار گفت: مردان کارآمد باید مدیریت صندوق‌ها را به دست بگیرند و با ایجاد بهره‌وری و با به استخدام درآوردن فناوری به کاهش مصارف و افزایش ضریب پشتیبانی صندوق‌ها بپردازند؛ چراکه گریزی جز اصلاحات منطقی‌ای که آسیبی به جامعه وارد نکند، نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، صولت مرتضوی (وزیر کار) در هفتمین همایش ملی کار که صبح امروز (سه‌شنبه نهم خردادماه) برگزار شد، گفت: مباحثی که در این نشست مطرح می‌شود کاربردی است. این مجلس، مجلس نظریه‌پردازی و مبتنی بر  سه‌جانبه‌گرایی است. موضوع این همایش روابط بین کارگر و کارفرما و هدفگذاری آن تولید و تحقق شعار سال  است.

مرتضوی بیان کرد: بیشترین تاکیدات رهبر معظم در دهه گذشته در حوزه اقتصاد بوده است و به فراخور استعداد کشور و توانمندی جامعه در حوزه دانشگاهی، کارگری، صنعت و کارآفرینی سال‌ها را نام‌گذاری می‌کنند. امسال شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» است که در این حوزه دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد که آیا لازمه مهار تورم رونق تولید است و یا رونق و رشد اقتصاد لازم و ملزوم یکدیگرند؟

وی گفت: رییس جمهوری  اعلام کرد که مهار تورم با رونق اقتصادی همراه است. این نظریه قابل تحلیل و تفسیر است و امکان تحقق آن وجود دارد. علاوه بر مهار تورم باید توأمان به رشد تولید بیندیشیم که رکن اساسی رشد تولید، کار است با کار و تلاش می‌توان به رشد تولید و ارتقای بهره‌وری دست یافت. ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که اقتصادی که توأم با رشد باشد باید دانش بنیان باشد و ستون فقرات اقتصاد، اقتصاد دانش بنیان است که باید به این موارد توجه کنیم.

مرتضوی گفت: یک دهه رکورد اقتصادی داشتیم. بعضی از بی‌موالاتی و بی‌تدبیری‌ها در دهه ٩٠ به وقوع پیوست که این امر منجر شد که به اقتصادی نرسیم. حلقه وصل نیروی محرکه قدرت تصمیم‌سازی به دستان کارگران و کارفرمایان خواهد بود.

وی عنوان کرد: در این همایش درصدد هستیم به مولفه‌های تولید، کار، رونق و رشد بیندیشیم و برای تحقق شعار سال و به استخدام درآوردن امکانات برای رسیدن به رشد اقتصادی ٨ درصدی و بالاتر دست یابیم.

وی تاکید کرد: اکنون در کشورمان زیرساخت‌های ارتقای بهره‌وری، اقتصادی، فرهنگی، فناوری و تعاملات سیاسی در دولت سیزدهم فراهم است و دیپلماسی اقتصادی نوید این رشد را می‌دهد.

وزیر کار همچنین گفت: دولت نظام خدماتی و بهداشتی را ارتقا می‌دهد؛ همچنین تضمین آینده کارگران مورد توجه است که در وزارت کار آستین بالا زده‌ایم که موضوع یک میلیون فرصت شغلی با اسناد و آمار قابل ارائه به اصحاب رسانه و مسئولان است.

مرتضوی گفت: در عرصه بین‌المللی عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و ارتباط با قدرت‌های اقتصادی مهم جهان در دستور کار دولت سیزدهم است و دولت درصدد برداشتن موانع اقتصادی است.

مرتضوی در خصوص بحران صندوق‌های اجتماعی گفت: مرثیه صندوق‌های بازنشستگی را در چند جلسه خوانده‌ام، وضعیت صندوق‌ها خوب نیست و ضریب بسیار ناپایداری دارند. نسبت پشتیبانی در صندوق بازنشستگی کشوری بین ۰.۵ و ۰.۷ تا یک است که این نسبت در صندوق تامین اجتماعی ۴.۴ است.

وی افزود: مردان کارآمد باید مدیریت صندوق‌ها را به دست بگیرند و با ایجاد بهره‌وری و با به استخدام درآوردن فناوری به کاهش مصارف و افزایش ضریب پشتیبانی صندوق‌ها بپردازند؛ چراکه گریزی جز اصلاحات منطقی‌ای که آسیبی به جامعه وارد نکند، نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با عشق و اهتمام کارگران به موضوع کار به رشد اقتصادی دست یابیم. در وزارتخانه‌ها و وزارت کار باید حلقه وصل کارگر و کارفرما باشیم. به اعتباد ما کارگر همان کارفرما و کارفرما همان کارگر است. بین این دو رابطه‌ی این همانی وجود دارد. امیدواریم روزی بتوانیم بگوییم که کارگر، کارفرما و کارفرما، کارگر است.

نظر شما