شناسهٔ خبر: 60461618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش 65 درصدی کرایه تاکسی در بندرعباس

شورای شهر بندرعباس به تازگی با پوشش کاهش 50 درصدی نرخ بلیت اتوبوس درون شهری، میزان کرایه تاکسی‌ها را تا 65 درصد افزایش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شورای شهر بندرعباس به تازگی افزایش 65 درصدی کرایه تاکسی های درون شهری را تصویب کرد.

در همان روز اما خبر این افزایش اعلام نشد و بجای آن حسن سالاری عضو شورای شهر بندرعباس و رییس کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر از تصویب کاهش 50 درصدی بلیت اتوبوس درون شهری خبر داد.

با این حال حمل و نقل درون شهری بندرعباس وضعیت مناسبی ندارد و تعداد اتوبوس های آن کم است و شمار تاکسی های فعال نیز به گفته عمار زاهدی رییس سازمان حمل و نقل و بار شهرداری بندرعبسا به کمتر از 600 دستگاه رسیده و مابقی همه فرسوده و زمین گیر شده اند.

 

افزایش قیمت کرایه تاکسی در بندرعباس در حالی است که مردم بیشتر ترجیح به استفاده از خودروی شخصی دارند و گاه از اسنپ استفاده می کنند چرا که گرمای هوا به گونه ای است که بسیاری از درب منزل به خودرو نیاز دارند.

قیمت اسنپ نیز در بندرعباس در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ گران تر است و این گرانی تابستان و زمستان نمی شناسد و به عنوان مثال مسیری که در برخی از شهرها با 15 تا 18 هزار تومان با اسنپ قابل طی کردن است، در بندرعباس تا دو برابر بیشتر است و همین مسأله گلایه مردم را نیز بدنبال داشته است.

مصوبه استفاده از خودروهای پلاک منطقه آزاد برای حمل و نقل عمومی نیز در هرمزگان با وجود دو منطقه آزاد عملا رها مانده و به جایی نرسید تا مردم در این شهر بیش از دیگر استان ها، هزینه و سختی داشته باشند.

پایان پیام/

نظر شما