شناسهٔ خبر: 60411645 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش دو ائتلاف رقیب در ترکیه برای کسب آرای تحریم کنندکان در انتخابات

با افزایش رقابت بین رجب طیب اردوغان با کمال قلیچدار اوغلو نامزد معارضان، دو ائتلاف رقیب برای کسب آرای میلیون‌ها نفری که در دور اول انتخابات شرکت نکرده و یا برای شرکت در انتخابات مردد هستند تلاش می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  با افزایش رقابت بین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور با کمال قلیچدار اوغلو نامزد معارضان، دو ائتلاف رقیب برای کسب آرای میلیون‌ها نفری که در دور اول انتخابات شرکت نکرده و آن را تحریم کردند یا برای شرکت در انتخابات مردد هستند تلاش می‌کنند. در صورت پیروزی هر یک از احزاب مذکور در انتخابات، حزب پیروز به حزب تاثیرگذار تبدیل خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_9685930"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3863404/9685930?width=600&height=350"></script></div>


میزان مشارکت در انتخابات ترکیه، از ۸۸ درصد فراتر رفت که در مقایسه با انتخابات سابق رقم بالایی است. با تشدید رقابت بین نامزد‌های انتخابات یعنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و کمال قلیچدار اوغلو نامزد مخالفان، صحبت بر سر ترغیب و جذب ۸ میلیون فرد واجد شرایط رای دادن در انتخابات است که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند.
اوکان اوزکان فعال سیاسی ترکیه : برخی انتخابات را تحریم کرده اند و برخی احزاب تصمیم گرفته اند به طور علنی از شرکت کنندگان در انتخابات حمایت نکنند و تصمیم گیری در این زمینه را به پایگاه‌های حزبی خود واگذار کرده اند تا تصمیم مناسب را در این زمینه اتخاذ کنند.
خبرنگار : بر اساس برخی نظرسنجی ها، علل تحریم انتخابات توسط ۱۲ درصد از رای دهندگان در دور اول انتخابات متعدد بوده است به طوریکه برخی به علل قومی اقدام به اینکار کرده اند و برخی به علت داشتن موضع با حزب حاکم یا حزب معارض اقدام به اینکار کردند.
بارباروس باهچیلی اوغلو عضو شورای مرکزی تصمیم گیری حزب وطن (میهن) ترکیه : ما مخالف هر گونه ائتلاف با آمریکا و اسرایل هستیم، به همین علت در دور اول انتخابات، از هیچ حزبی حمایت نکردیم و تصمیم گیری در این زمینه را به پایگاه حزب وطن واگذار کردیم. در نهایت انتخابات به دور دوم کشیده شد. اینک دو گزینه پیش رو داریم و مجبوریم یکی از این گزینه را انتخاب کنیم. ما در حال حاضر مجبور به حمایت از رئیس جمهور فعلی هستیم.

نظر شما