شناسهٔ خبر: 67654597 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

عمران خان و همسرش در پرونده ازدواج غیرقانونی تبرئه شدند

دادگاهی در پاکستان امروز –شنبه– «عمران خان» نخست‌وزیر سابق و محبوس این کشور و همسرش «بشرا بی‌بی» را در پرونده ازدواج غیر قانونی تبرئه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ دادگاهی در اسلام‌آباد در تاریخ سوم فوریه (۱۴ بهمن) – چند روز پیش از انتخابات پارلمانی در پاکستان – عمران خان و همسرش را در پرونده موسوم به «ازدواج غیر اسلامی» هر کدام را به ۷ سال حبس محکوم کرد.

نشریه ایندیا تودی نوشت که قاضی این پرونده امروز پس از بررسی و پذیرش درخواست تجدیدنظر اعلام کرد که عمران خان ۷۱ ساله و بشرا ۴۹ ساله در این پرونده تبرئه می‌شوند.

طبق قانون پاکستان، یک زن بعد از طلاق باید سه ماه قبل از ازدواج مجدد صبر کند. بشری بی بی، همسر سوم عمران خان است که قبلا با مردی ازدواج کرده بود که ادعا می‌کرد آنها در نوامبر ۲۰۱۷، کمتر از سه ماه قبل از ازدواج دوباره بشری با عمران خان، از هم جدا شدند. بشری بی‌بی، اما می‌گوید آنها در اوت ۲۰۱۷ طلاق گرفتند. عمران خان و همسرش هرگونه قانون‌شکنی را رد می‌کنند.

این قاضی پس از پذیرش درخواست تجدیدنظر گفت: «اگر آنها در هیچ پرونده دیگری تحت پیگرد قانونی نیستند، پس باید فورا آزاد شوند.»

پس از تبرئه در پرونده فساد مالی، این تنها موردی بوده که عمران خان را در زندان نگه داشته است.

عمران خان این اتهام را رد کرده بود و وکیل وی گفت این یکی از چندین پرونده علیه نخست وزیر سابق پاکستان است که با «انگیزه سیاسی و ممانعت از شرکت در انتخابات پارلمانی» باز شده است.

عمران خان از زمان برکناری از سمت نخست‌وزیری پاکستان در سال ۲۰۲۲ از طریق رای عدم اعتماد در پارلمان، با بیش از ۱۵۰ پرونده قضایی از جمله تحریک مردم به خشونت پس از دستگیری خود در ماه مه ۲۰۲۳ روبرو بوده است. او در حال گذراندن چندین دوره زندان در زندان راولپندی است. / ایسنا

نظر شما