شناسهٔ خبر: 60411364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دستگیری شکارچیان و صیادان متخلف در آذربایجان شرقی

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در مناطق گردشگری و طبیعی شهرستان‌های این استان چند نفر شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی و صیادان ماهی را دستگیر و چندین سلاح کشف وضبط کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست موفق به دستگیری یک شکارچی سهره های طلایی و همچنین کشف و ضبط یک فقره سلاح شکاری غیر مجاز در شهرستان بستان اباد شدند.

رضا فقهی فرهمند، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بستان آباد با اعلام این خبر گفت: از این شکارچیان غیرمجاز تعدادی پرنده سهره طلایی  و یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجازدر منطقه تالاب بین المللی قوری گل کشف و ضبط شد.

وی افزود: پرونده متخلفان پس از تکمیل تحویل مراجع قضایی شده و پرندگان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست در دامن طبیعت رهاسازی گردید.

photo_202315

همچنین رئیس اداره محیط زیست هشترود نیز از دستگیری چند نفر صیاد غیرمجاز ماهی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستانهای هشترود خبر داد و گفت: این چند نفر صیاد غیرمجاز در سد سهند هشترود به همراه چند رشته تور ماهیگیری  و سایر ادوات صید کشف و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از این متخلفان 67 ماهی رودخانه ای و یک رشته تور سالک کشف و ضبط  و پرونده پس از تکمیل به مراجع قضایی ارسال شد.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با هشدار به متخلفین صید و شکار اعلام کرد: با هماهنگی های به عمل آمده به مراجع قضایی و انتظامی استان با هرگونه تخلف زیست محیطی به شدت برخورد خواهد شد و از اهالی محترم منطقه درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

نظر شما