شناسهٔ خبر: 68240636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد:

سرعت بالا یکی از مهمترین علت‌های تصادفات های منجر به فوت است

زهره گودرزی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد گفت: سرعت بالا یکی از مهمترین علت‌های تصادفات های منجر به فوت است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی سبزواری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به علت افزایش سرعت خودروها، در بیشتر موارد تصادفات رخ داده شده فرد بلافاصله و در همان لحظه جان خود را از دست می دهد و حتی زمان رسیدن تا بیمارستان هم وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در جاهایی که دوربین کنترل سرعت نصب است تا حدودی باعث بازدارندگی می شود و در نقاطی که دوربین نصب نیست باید اقداماتی ایمنی صورت گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد با اشاره به توقف کامیون‌دارها در محدوده ساعت ۲۱ تا ۲۴، افزود: جریمه این توقف ۶۰ هزار تومان است که همین مبلغ کم باعث شده کامیون‌دارها توجه نکنند.

سبزواری بیان کرد: این میزان جریمه نتوانسته است در بازدارندگی این تخلف موثر باشد و باعث تکرار این تخلف از سوی آنها می‌شود.

وی ادامه داد: ورود موتورسواران به پیاده‌روها مشکل دیگری است که نارضایتی شهروندان را در پی دارد که باید ضمن ایجاد موانعی برای ورود موتورسواران به پیاده‌روها، برای موتورسیکلت‌ها هم ایستگاه‌های توقف ایجاد کرد که در این زمینه همکاری شهرداری لازم است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد تصریح کرد: می‌توان برای حل این مشکلات راهکارهایی ارائه داد به طوری که یک خط ویژه با جداکننده برای آنها ایجاد کرد تا از بی‌نظمی و تصادفات کاسته شود.

سبزواری اضافه کرد: از میدان جعفری تا سه راه جعفری، موتورسواران خلاف جهت حرکت می‌کنند که برای جلوگیری از حوادث در این زمینه، اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است و علاوه بر این نیز برای جلوگیری از تردد موتورسواران در پیاده‌روها نیز پیشنهاد دادیم که در ورودی پیاده‌روها از نرده‌های ویژه استفاده شود تا موتورها وارد پیاده‌روها نشوند.

انتهای پیام

نظر شما