شناسهٔ خبر: 60406942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار بوشهر:

شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه تولیدی و صنعتی استان بوشهر حمایت می‌شوند

استاندار بوشهر گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه تولیدی و صنعتی استان بوشهر حمایت می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد محمدی زاده در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور باید به صورت عملی باشد و نباید در حد شعار باقی بماند.

وی افزود: پارک‌ علم و فناوری خلیج فارس در یکسال اخیر، اقدامات مهمی در بهبود وضعیت شرکت‌های دانش بنیان انجام داده و امیدوارم این‌روند تداوم یابد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تولیدی و صنعتی از اولویت‌های استان بوشهر است و پشتیبانی لازم را انجام می‌دهیم.

محسن نادری منش، مدیر عامل و رییس هیئت مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور نیز بیان کرد: این صندوق صددرصد دولتی و نهاد تخصصی تامین مالی در حوزه صنعت و معدن است، که هدفش حمایت از توسعه صنایع پیشرفته کشور و تامین مالی آن‌ها با ابزار‌های مختلف است.

وی افزود: هدف از این بازدید‌ها افزایش سهم توسعه صنایع پیشرفته است که با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در استان‌ها وجود دارد خدمات را در اختیار بنگاه‌های فعال قرار می‌دهیم.

مدیر عامل و رییس هیئت مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور با اشاره به حمایت‌های مالی این صندوق از صنایع، عنوان کرد: هم اکنون سقف تسهیلات این صندوق ۲۵ میلیارد تومان است که در حال افزایش است و همچنین ضمانت‌نامه تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان را می‌توانیم در اختیار بنگاه‌های فعال قرار دهیم و مسیر سرمایه‌گذاری خطر پذیر را نیز داریم که آن را هم از طریق صندوق‌ها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان بوشهر توانمندی‌های خوبی دارند، اما سهم این استان از خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود پایین بوده است که این فرایند اصلاح شده و سهم این استان افزایش می‌یابد و همچنین یک سهمیه خاص نیز در خصوص تسهیلات و ضمانت‌نامه برای حمایت از بنگاه‌ها در نظر داریم.

نادری‌منش صنایع دریا محور را یک مزیت برای استان بوشهر دانست و گفت: این استان ظرفیت‌های بسیاری برای رشد در این حوزه دارد که ما با تامین تجهیزات، سرمایه  در گردش و فراهم سازی بازار فروش از سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع در این حوزه حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: در زمینه بازاریابی نیز شرایط عرضه محصولات را در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی فراهم می‌کنیم و در خصوص برندسازی برای این بنگاه‌ها اقدامات لازم انجام خواهد شد و خرید و فروش اقساطی را فعال می‌کنیم و چنان‌چه بنگاهی نیاز مالی داشته باشد از طریق تامین مالی و فاینانس از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

نظر شما