شناسهٔ خبر: 60405284 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت ۲۸ مجموعه پارکینگ عمومی در دستور کار شهرداری

احداث ۲۸ پارکینگ در پایتخت در دستور کار شهرداری قرار دارد که از این مقدار، ۵ واحد در حال ساخت، ۱۱ واحد در حال تحویل زمین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین ساخت پارکینگ طبقاتی در بیمارستان دکتر شریعتی که صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک و جمعی از مدیران ارشد شهری آغاز شد، گفت: در برنامه توسعه پارکینگ‌های طبقاتی ۲۸ پارکینگ در دست ساخت، طراحی یا تحویل زمین است. از این مقدار، ۵ واحد در حال ساخت، ۱۱ واحد در حال تحویل زمین است که این دو واحد یعنی پارکینگ بیمارستان شریعتی و امام خمینی در این دسته جای می‌گیرند. شفیعی افزود: کسری پارکینگ در محدوده دو بیمارستان شریعتی و امام خمینی باعث بروز گره ترافیکی شده است که برای رفع این مشکل کلنگ زنی برای احداث پارکینگ در محدوده این دو بیمارستان انجام شد.
وی ادامه داد: طبق توافق با بیمارستان قطعه‌ای از زمین داخل بیمارستان به متراژ تقریبی ۲۴ هزار متر مربع زیربنا؛ برای احداث ۶۵۰ متر پارکینگ به صورت سازه ثابت و یا به صورت مکانیزه و حدود هزارو ۶۰۰ واحد ۸ طبقه تحویل شهرداری تهران شد. شفیعی با بیان اینکه تعدادی محدودی از این پارکینگ‌ها در اختیار کارکنان بیمارستان و مابقی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، افزود: همچنین مدیریت بیمارستان امام خمینی در خیابان قریب اقدام به ساخت پارکینگ در ۵۱ هزار متر مربع زیربنا کرده بود. این پارکینگ در ۱۲ طبقه طراحی شده است که ۶ طبقه منفی آن را بیمارستان زیرسازی کرده و مابقی ساختمان و تاسیساتی که باقی مانده مانند شبکه اطفا حریق را ما تکمیل می‌کنیم. وی همچنین گفت: پارکینگ این بیمارستان هزار و ۵۰۰ واحد دارد و حدود ۴۰۰ واحد در اختیارکارکنان بیمارستان قرار می‌گیرد. مابقی پارکینگ‌های در دست ساخت مناطق تهران در مجموع ۱۰ هزار و ۵۳۱ واحد پارکینگ بر اساس طراحی اولیه است که به فضای پارک پایتخت اضافه می‌شود. منابعی که برای این ۲۸ مجموعه پارکینگ در نظر گرفته شده ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که از محل منابع کسری پارکینگ در حوزه شهرسازی تامین شده است. وی افزود: غیر از این ۵ مورد مابقی همه زمین‌های مربوط به شهرداری است که به صورت صددرصد عمومی استفاده می‌شود و تجاری نیست. رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سرعت اجرای ساخت پارکینگ مکانیزه بیشتر است. پارکینگ بیمارستان شریعتی هم طبق دستور شهردار تهران مکانیزه خواهد بود. از این ۲۸ واحد، ۳ پارکینگ به صورت مکانیزه است که زمان بهره برداری آن باتوجه به پیشرفت فیزیکی نزدیک به یک سال و سازه‌های ثابت ۲ سال زمان می‌برد. وی افزود: همه موارد مطالعات ترافیکی شده است. ۱۰۰ مورد پیشنهاد از سمت مناطق برای ساخت پارکینگ دریافت شده که ۲۸ مورد آن بر اساس نیازسنجی‌ها انتخاب شده است.

نظر شما