شناسهٔ خبر: 60404178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

صحرایی از پیشینه خوبی در حوزه آموزش برخوردار است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صحرایی از پیشینه خوبی در حوزه آموزش برخوردار است، گفت: امید است وی بتواند پاسخگوی مطالبات معلمان باشد و اولویت مهم آموزشی در کشور را عملیاتی کند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: بلاتکلیفی در حوزه آموزش و پرورش ممکن است به کیفیت و کمیت آموزش آسیب وارد کند.

وی با بیان اینکه رضامراد صحرایی بدون استفاده از خرد جمعی قادر به هدایت این مجموعه گسترده نخواهد بود، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت فرهنگیان با تجربه در استان ها می تواند حلقه مشورت و پل ارتباطی فرهنگیان با وزیر بوده و در ارتقا کیفیت آموزش در کشور موثر باشد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش به نگاه سرمایه‌ای تبدیل شود و اگر خواهان تحول در کشور هستیم باید بدانیم که سرآغاز هر تحولی آموزش و پرورش است.

منتظری یادآورشد: در سال های اخیر برنامه های تحولی و تربیتی در آموزش و پرورش کم رنگ شده است از این رو نسل جدید نیازمند مربیان کارآمد و هوشمند است زیرا ما نمی توانیم همانند ۱۰ سال گذشته با این نسل صحبت کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

نظر شما