شناسهٔ خبر: 60404174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

صحرایی قادر به حل مشکلات معلمان و حوزه آموزش است

تهران- ایرنا- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از مزیت‌های وزیر پیشنهادی این است که از بدنه آموزش و پرورش است و با مسائل معلمان و حوزه آموزش آشنایی دارد، گفت: صحرایی می‌تواند نسبت به حل مشکلات آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

صاحب‌خبر -

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: آموزش و پرورش مشکلات متعددی از جمله کمبود نیروی انسانی و ساختمان های فرسوده دارد که وزیر پیشنهادی باید بتواند در اسرع وقت برای حل این مشکلات برنامه‌های راهبردی خود را ارائه کند.

وی بیان داشت: وزیر پیشنهادی باید با تدوین برنامه منسجم برای حل مشکلات آموزش و پرورش اقدام عاجل انجام دهد و با حضور در کمیسیون‌های مجلس برنامه های خود را برای نمایندگان تشریح کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نماینده مردم سمیرم کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش را مهمترین مشکل این وزراتخانه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

نظر شما