شناسهٔ خبر: 60386225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید رئیس کمیته مرزی مجلس از هنگ مرزی میرجاوه

رئیس کمیته مرزی مجلس ضمن بازدید از گروهان مرزی ریگ ملک هنگ‌مرزی میرجاوه، بر مقابله مرزبانان کشورمان با تهدیدات مرزی به اتکای روحیه ایثار و شهادت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما شهریار حیدری در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان گروهک تروریستی اخیر در سراوان امروز پنج شنبه (۴ خرداد ماه) از منطقه هنگ مرزی میرجاوه بازدید و از فرماندهان، کارکنان و سربازان مرزی در گروهان مرزی ریگ ملک، هنگ مرزی میرجاوه به جهت تمام جان فشانی‌ها تشکر و قدردانی کرد.

رئیس کمیته مرزی مجلس در این نظارت میدانی ضمن درود به ارواح شهدای گرانقدر مرزبانی ایران اسلامی، گفت: وظیفه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در شرایط امنیتی کشور با وجود مرز‌های وسیع و گسترده بسیار سنگین است، به ویژه اینکه دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی ایران از تجهیزات و کمک سرویس‌های بیگانه برای تهدید مرز‌های ما برخوردار هستند.

وی یادآور شد: اصل مخالفت دشمنان با نظام جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام است، از این رو مرزبانی ضمن دفاع از مرز‌های کشور باید از دین اسلام هم حفاظت کند.

رئیس کمیته مرزی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما با مرز‌های طولانی و امکاناتی که متناسب با تهدیدات نیست، توانستیم با روحیه ایثار و شهادت و ولایت مداری در مقابل دشمنان بایستیم و این بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به نظارت‌های میدانی نمایندگان مجلس و به ویژه کمیسیون امنیت ملی از مرز‌های این منطقه و سایر مرز‌های کشور، اظهار کرد: ما «طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران» را هم در مجلس پیش بردیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به تصویب برسد. در این طرح علاوه بر موضوعات محوری مرتبط با مرزبانی به موضوعاتی، چون منازل مسکونی مرزبانان، افزایش ماموریت و سربازانی که در کنار درجه داران خدمت می‌کنند، توجه شده است.

شایان ذکر است؛ مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی نیز هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی مجلس را همراهی می‌کنند.

اشرار و معاندان گروهک تروریستی جیش‌الظلم در شامگاه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شدند و در این درگیری متاسفانه پنج نفر از مرزبانان دلیر، به درجه شهادت نائل شدند.

نظر شما