شناسهٔ خبر: 60377651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز سوم خرداد‌ماه در عسلویه

برگزاری مراسم بزرگداشت سوم خردادماه؛سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ایثار با حضور سردار آسودی، جمعی از بسیجیان، ایثارگران و رزمندگان ۸سال دفاع مقدس و مسئولین شهرستان درحسنیه صاحب الزمان(ع)شهرستان عسلویه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

عملیات بیت‌المقدس قله پیروزی رزمندگان اسلام بود،

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، در ابتدای این مراسم فرمانده سپاه ناحیه عسلویه با گرامیداشت حماسه سوم خرداد گفت:فتح خرمشهر، فتح الفتوح انقلاب اسلامی است که این مهم یکی از بزرگترین رخدادهای دفاع مقدس است.

سرهنگ اسماعیل تاجیک گفت:این حماسه باعث شد تا تمام طراحان جنگ در جهان به لحاظ شیوه و نوع حمله در آزادسازی خرمشهر متحیر مانده اند.

وی افزود: آنچه باعث موفقیت ما در دفاع مقدس شده است بحث اخلاص و معنویتی بود که رزمندگان ما در روزهای سخت و دوران دفاع مقدس داشتند.

عملیات بیت‌المقدس قله پیروزی رزمندگان اسلام بود،

وی با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس پس از ۳ عملیات موفقیت آمیز ثامن‌الائمه، طریق‌القدس و فتح‌المبین صورت گرفت؛ اظهار داشت: عملیات ثامن الائمه حسب الامر دستور حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه باید حصر آبادان شکسته شود، صورت گرفت و خداوند به دلیل تبعیت رزمندگان از ولایت، پیروزی شیرینی را در کام آنها قرار داد.

وی با اشاره به عملیات‌های طریق‌القدس و فتح المبین، این عملیات‌ها را باعث شادی ملت ایران و رزمندگان اسلام خواند و گفت: پس از پیروزی رزمندگان اسلام در این ۳ عملیات شور و شعف بی‌نظیری میان ملت ایران شکل گرفت؛ چراکه وعده‌های حضرت امام که در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی بیان شده بود یک به یک محقق شد.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: برای مثال حضرت امام خمینی(ره) در همان روزهای ابتدایی جنگ فرمودند: «دزدی آمده و سنگی انداخته ... و ما سیلی به صدام بزنیم که از جایش برنخیزد» و مردم مشاهده کردند که در سه عملیات ثامن الائمه، طریق القدس و فتح‌المبین به گوش صدام و صدامیان زدند.

عملیات بیت‌المقدس قله پیروزی رزمندگان اسلام بود،

وی با بیان اینکه ملت ایران پس از این سیلی خواستار آزادی خرمشهر بودند تصریح کرد: ۵۴۰۰کیلومتر مربع از خاک سرزمینی ما در اشغال رژیم بعث عراق بود برای همین رزمندگان تصمیم گرفتند خط بطلانی روی تمام تفکرات دشمن بکشد وی با اشاره به عملیات بیت‌المقدس این عملیات را قله پیروزی‌های ملت ایران خواند و افزود: این عملیات در اردیبهشت ماه سال ۶۱ در هوای سیار گرم جنوب آغاز شد.

سردار سرتیپ آسودی در بخش دیگری از سخنان خود از موانع و مواضع متعدد رژیم بعث عراق برای نگهداری خرمشهر خبر داد و گفت: رژیم بعث عراق خرمشهر را همانند «دژ» مستحکم ساخته بود و هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد که رزمندگان بتوانند آن را از چنگال آنها بیرون بکشد. چرا که صدام گفته بود اگر ایرانیان بتوانند خرمشهر را آزاد کنند من کلید بغداد را به آنها خواهم داد.

 

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با تمام سختی‌ها، مرارت‌ها و مشکلات توانستند خرمشهر آزاد کنند؛ خاطرنشان کرد: پس از پیروزی رزمندگان سراسر کشور جشن و سرور برگزار شد چرا که علاوه بر آزادسازی خرمشهر در این عملیات بیش از ۱۹ اسیر به اسارت درآمدند.

 

این رزمنده دفاع مقدس آزادسازی خرمشهر را باعث به لرزه در آمدن کاخ سفید عنوان کرد و افزود: صهیونیست‌ها که در آن زمان تا اطراف بیروت آمده بودند پس از شنیدن این خبر به خود لرزیدند.

 

سردار سرتیپ آسودی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که امیدواریم همان‌طور که بعثی‌ها را از خرمشهر بیرون کردیم، صهیونیست‌ها را نیز از بیت‌المقدس بیرون کنیم؛ تصریح کرد: امیدواریم رزمندگان اسلام پس از بیرون راندن صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی نماز جماعت برپا کنند.

پایان/

نظر شما