شناسهٔ خبر: 60367895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کسب رتبه دوم استان قزوین در ساخت نهضت مسکن

مدیرکل راه و شهر سازی استان قزوین گفت: پیمانکاران قوی باعث شدند در تولید مسکن یکی از برترین‌های کشور باشیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین، هاشمی در جلسه شورای تامین مسکن افزود: ساخت خانه‌ها به شیوه صنعتی باعث شد که سرعت ساخت و ساز افزایش یابد، اما در حوزه تامین اعتبار با مشکل مواجه هستیم.
 
قائم مقام راه و شهرسازی هم گفت: از ۱۱۴ هزار متقاضی مسکن در استان برای ۲۳ هزار نفر ساخت مسکن شروع شده است.
 
فرد افزود: برای ساخت مسکن در شهر‌های تاکستان، بوئین زهرا و آبیک نیاز به ۳۰ هکتار زمین است که با مشکل تامین زمین مواجه هستیم.
 
وی اظهار داشت: زمین‌هایی که راه و شهرسازی در این شهرستان‌ها دارد خارج از بافت است و همین موضوع در آینده مساله ساز خواهد شد. 
 
قائم مقام راه و شهرسازی تصریح کرد: تعهد ساخت چهار ساله ما ۶۰ هزار واحد بوده که ۲۸ هزار واحد آن انبوه سازی است و پیشرفت فیزیکی آن به طور میانگین ۳۲ و ۲ دهم درصد است 
 
وی گفت: برخی پیمانکاران حدود ۱۳ درصد از برنامه جلوتر هستند و آورده متقاصیان برای آن‌ها عقب افتاده است.
 
سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم گفت: سهم قزوین در حوزه ساخت واحد‌های روستایی در سال ۱۴۰۱ چهار هزار واحد بود که سه هزار ۸۰۰ مورد آن تحقق یافته و بقیه در مرحله دریافت وام می‌باشد.
 
رجحانی معاون عمرانی استاندار هم گفت: برای جلوگیری از تورم در ساخت مسکن، تصمیم گیری شده آورده مردم هر چه زودتر مصالح خریداری شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان هم گفت: در مهرگان تسویه خانه آب وجود ندارد و معضلی است که مردم این شهر با آن رو به رو هستند. 
 
بیرانوندی با اشاره به اینکه تاسیسات آب و فاضلاب در این شهر به۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: برای ساخت ایستگاه پمپاژ اگر اعتبار به موقع تامین شود ۶ ماه تا یکسال زمان می‌برد

نظر شما