شناسهٔ خبر: 58465637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن منوط به آورده متقاضیان است

مدیرکل راه و شهر سازی استان قزوین: روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خوب است و سرعت کار منوط به پرداخت منظم آورده متقاضیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، هاشمی در نشست خبری مدیران راه و شهر سازی استان گفت: ۸۷ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال آورده مردم در طرح نهضت ملی مسکن بوده است.

وی افزود: در حوزه مسکن ملی تا اکنون ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده اند که ۲۵ هزار و ۳۸۴ نفر تائید شده اند و برای ۱۹ هزار متقاضی اقدام به ساخت واحد شده است.

به گفته این مسئول؛ در ۴ سال باید ۶۴ هزار واحد بسازیم و تعداد متقاضیان کم هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه  در این طرح ۳۵۰ میلیون تومان از سوی بانک‌ها پرداخت می‌شود و باقی هزینه‌ها بر عهده متقاضی است گفت: روند اجرای پروژه‌ها خوب است به شرطی که آورده‌های مردم منظم واریز شود.

وی افزود: در شال و دانسفهان هم ساخت مسکن تا پایان سال شروع می‌شود و در آبگرم و معلم کلایه خانه‌ها تک واحدی و ویلایی است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان هم در این نشست گفت: در تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار طرح هادی انجام شده است و هر ۱۰ سال یکبار طرح هادی تکرار می‌شود.

گونجی افزود: معابر ۳۱۴ روستا به متراژ ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار متر مربع آسفالت شده و اعتبار قیر استان به ۳۴۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی اعلام کرد: ۷۴ هزار جلد سند در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و روستا‌ها صادر کرده ایم.
به گفته این مسئول؛ در استان ۹۳ هزار واحد روستایی داریم که ۵۵ هزار واحد از تسهیلات ساخت مسکن استفاده کرده اند.
گونجی گفت: امسال سهمیه نوسازی استان ۴ هزار واحد است که تا کنون ۲۱۰۰ واحد محقق شده است.
وی بیان کرد: ۴ هزار واحد نهضت ملی را در استان می‌سازیم که سه هزار  واحد آن در مهرگان است.

مدیر کل راه آهن شمال هم در این نشست گفت: در بحث رفت و آمد مردم در ایستگاه قزوین آسانسور نصب شده و در چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد.
ولدی افزود: در ایستگاه راه آهن قزوین، چون خانه‌های سازمانی وجود دارد مجبوریم محدودیت‌های رفت و آمدی اعمال کنیم.

مدیر کل راه آهن منطقه شمال غرب هم گفت: در قزوین ۴۵ کیلومتر راه آهن داریم، در کهک دیوار محافظ برای حفاظت از رفت و آمد‌ها کشیده شده است.
صفری افزود: در تاکستان عده‌ای می‌خواهند راه آهن در شهر بماند و عده‌ای میخواهند از شهر برود و تجربه نقاط مختلف کشور نشان داده اگر راه آهن از شهر برود استقبال از آن کاهش میابد.

نظر شما