شناسهٔ خبر: 60365049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مردم از وجود علامت استاندارد روی جعبه پیتزا مطمئن شوند

هشدار استاندارد فارس به مصرف کنندگان پیتزا

اداره کل استاندارد فارس در خصوص جعبه‌های بسته بندی پیتزا به مصرف کنندگان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،رزمجو مدیر کل استاندارد فارس گفت: از آنجایی که جعبه‌های بسته بندی پیتزا مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند لذا تولید و توزیع آن‌ها باید با علامت استاندارد صورت پذیرد و چنانچه جعبه فاقد علامت استاندارد باشد برای مصرف کننده خطرناک است.
وی تاکید کرد:جعبه‌هایی که علامت استاندارد دارد یعنی نظارت‌های لازم شامل آزمون‌های میکروبی و فیزیکی مطابق استاندارد‌های مربوطه بر روی آن‌ها انجام شده و تهدیدی برای سلامت مصرف کننده بوجود نمی‌آورد.
رزمجو یادآور شد بدلیل تعدد اغذیه فروشی‌ها در استان، نظارت بر تمامی محل‌های مذکور مشکل است، اما این اداره کل در حد توان به وظیفه خود عمل کرده و بازرسی و نظارت از فست فود‌ها را انجام میدهد که دقت شهروندان محترم نیز در این زمینه نیز بسیار کارساز و موثر خواهد بود.
رزمجو با اشاره به علامت‌های استاندارد حک شده بر جعبه‌های پیتزا اعلام کرد این علامت‌ها هنگام تولید مقوای استاندارد در کارخانه بر آن زده میشود و علامت استانداردی نیز هنگام برش و تهیه جعبه، در فضای خارج از جعبه‌ها حک میشود که مصرف کننده میبایست به این علامت‌ها توجه کند.
 
مدیر کل استاندارد فارس گفت اگر مردم تخلفی را در این خصوص مشاهده کردند با شماره تلفن ۳۶۲۶۴۴۰۶ اداره کل استاندارد فارس تماس بگیرند تا با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

نظر شما