شناسهٔ خبر: 60330435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حجت الاسلام و المسلمین مومن:

بلوغ فکری و سلوک از مهمترین ویژگی شهیدان انقلاب اسلامی است

خبرگزاری صدا و سیما

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومن گفت: بلوغ فکری و سلوک از مهمترین ویژگی شهیدان دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومن در سومین اجلاسیه شهدای دانشجوی دانشگاه‌های استان که امروز با حضور دانشجویان در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: شهدا قبل از رسیدن به مقام شامخ شهادت از وابستگی‌ها و زیبایی‌های دنیا دل بریدند تا بتوانند به نقطه اوج زندگی حقیقی دست یابند.

این استاد و مدرس حوزه با بیان اینکه بیشتر شهدا از میان جوانان بودند، بلوغ فکری و سلوک را از مهمترین ویژگی شهیدان دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت دانست و افزود: استرس و اضطراب موجود در میان جوانان امروز ناشی از ترس از آینده، که محصول تلقین دشمنان است می‌باشد، نه آینده نگری چرا که محصول آینده نگری چیزی جز پیشرفت نیست.

وی ترویج تفکر پوچ دین زدگی جوان‌ها و ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت را حاصل جوسازی‌های دشمنان داخلی و خارجی و دروغ‌های فضای مجازی برشمرد و بر لزوم هوشیاری جوانان تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومن همچنین خطاب به برخی سلبریتی‌ها گفت: اگر زیبایی‌های دنیا کورتان کرده حداقل شرف داشته باشید چرا که می‌دانید اگر شهدا نبودند امروز ناموستان در دست دشمن بود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم همگرایی همه بخش‌های جامعه برای رفع مشکلات موجود گفت: حوزه، دانشگاه و رسانه به جای مقصر شمردن هم باید با همگرایی، به دنبال رفع مشکلات جامعه باشند.

نظر شما