شناسهٔ خبر: 67517188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رای‌گیری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در قم آغاز شد

قم - ایرنا- همزمان با سراسر کشور مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز جمعه در قم آغاز شد.

صاحب‌خبر -

فرماندار قم در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: ۷۴۷ صندوق رأی ثابت و سیار برای برگزاری این دوره از انتخابات در قم پیش‌بینی‌ شده‌ که ۶۲۰ صندوق ثابت و ۷۱ صندوق نیز سیار است.

عباس ذاکریان افزود: از این مجموع ۶۹۱ صندوق در شهرستان قم، قنوات، سلفچگان، خلجستان، ۲۹ صندوق در شهرستان جعفرآباد و شهر قاهان و ۲۷ صندوق نیز در شهرستان کهک و بخش فردو، مستقر می‌باشد.

وی اظهار داشت: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط رای دادن هستند.

استقرار ۱۰ صندوق اخذ رای در حرم حضرت معصومه (س)

آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۰ صندوق اخذ رای در این مکان مقدس استقرار دارد.

بر اساس این گزارش ، محل استقرار صندوق‌های اخ رأی در حرم مطهر بانوی کرامت بدین صورت است که ۲ صندوق برادران و خواهران در حجره ۳۵ صحن امام رضا (ع)، یک صندوق ویژه برادران در مقبره مرحوم دولابی در صحن امام هادی (ع) و یک صندوق ویژه برادران در ورودی ۹ شبستان امام خمینی (ره) مستقر خواهند بود.

همچنین ۲ صندوق برادران و خواهران در اداره زائران غیرایرانی واقع در صحن صاحب‌الزمان (عج)، ۲ صندوق خواهران و برادران در کتابخانه فاطمی واقع در صحن پیامبر اعظم (ص)، یک صندوق مشترک در دارالتلاوه مسجد اعظم و یک صندوق مشترک در جنب درب ۲۴ صحن جوادالائمه (ع) آماده اخذ رأی از مردم هستند.

آستان مقدس حضرت معصومه(س) همچنین اعلام کرده است: مقدمات اجرایی استقرار صندوق‌ها با پشتیبانی حرم مطهر بانوی کرامت فراهم شده و علاوه بر هیات‌های اجرایی و نظارت، یک خادم نیز در کنار هر صندوق حاضر خواهد بود تا شرایط را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در این مکان مقدس را فراهم کنند.

استان قم دارای سه حوزه اصلی قم و شهرستان‌های جعفرآباد و کهک است.

یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

نظر شما