شناسهٔ خبر: 60317487 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

رانندگان و مالکان اتوبوس و سواری کرایه:

میزان افزایش کرایه حمل مسافر توهین به صنف و تمسخر آمیز است

افزایش 29 درصدی قیمت بلیت اتوبوس و کرایه حمل مسافر در حالی رسانه ای شد که فعالان این بخش با تاکید بر نارضایتی خود از میزان ناچیز افزایش کرایه ها، مدعی شدند این افزایش را تا زمان واقعی شدن حق و حقوق خود اعمال نخواهند کرد

صاحب‌خبر -
تین نیوز

افزایش 29 درصدی قیمت بلیت اتوبوس و کرایه حمل و نقل مسافری جاده ای در حالی هفته گذشته رسانه ای شد که فعالان این بخش با تاکید بر نارضایتی  خود از میزان ناچیز افزایش کرایه ها، مدعی شدند این افزایش را تا زمان واقعی شدن حق و حقوق خود اعمال نخواهند کرد.

به گزارش تین نیوز، نارضایتی رانندگان و مالکان اتوبوس و سواری های کرایه بین شهری به این دلیل است که افزایش 29 درصدی کرایه ها و قیمت بلیت اتوبوس در شرایطی تصویب شد که پیشنهاد تشکل های صنفی بخش حمل و نقل مسافر جاده ای، افزایش 100 درصدی  بود و نکته قابل توجه این که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  که متولی دولتی این بخش است نیز افزایش 60 درصدی را پیشنهاد داده بود و  پیشنهاد کمیته تخصصی وزارت راه و شهرسازی افزایش 35 درصدی بوده است.

بیشتر بخوانید:

  • شاخص تن کیلومتر 550 تومان شد+ سند

  • اعلام میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس و سواری بین شهری تا اول اردیبهشت

  • ورشکستگی مطلق و انقراض شغل در انتظار مالکان و رانندگان اتوبوس

  • خطر نابودی حمل و نقل مسافری جاده ای

در واقع، موضوع افزایش کرایه های حمل و نقل جاده ای مسافری و بلیت اتوبوس روز شنبه ۱۹ فروردین  در جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در آن زمان بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار تین نیوز کسب کرد،  در جلسه مذکور،  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  گزارشی از  هزینه های ناوگان حمل و نقل جاده ای ارایه کرد که نتیجه این گزارش لزوم افزایش ۳۳۳ درصدی قیمت بلیت بود اما با این وجود در پایان پیشنهاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای افزایش کرایه،  ۶۰ درصد اعلام شد.
این موضوع همان زمان هم با اعتراض فعالان این بخش همراه شد و از سوی مسئولان صنفی مورد قبول قرار نگرفت چرا که به گفته فعالان صنفی، پیشنهاد افزایش 60 درصدی قیمت بلیت اتوبوس به شورای عالی هماهنگی ترابری از سوی این سازمان  بدون هماهنگی و برگزاری جلسه با تشکل های صنفی بخش حمل و نقل جاده ای صورت گرفته بود.

پیگیری خبرنگار تین نیوز حاکی از آن بود که پیشنهاد تشکل های صنفی حمل و نقل مسافری، افزایش 100 درصدی قیمت بلیت و کرایه حمل مسافر بود زیرا به اعتقاد آنان در صورت تصویب رقمی کمتر از این مقدار،  توان ادامه کار برای رانندگان و مالکان اتوبوس و رانندگان سواری کرایه بین شهری وجود نخواهد داشت و حمل و نقل جاده ای مسافری به پایان کار خود نزدیک خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، در نهایت مقرر شد پس از جمع بندی نقطه نظرات و رفع اختلاف موجود در نحوه محاسبه این رقم از سوی وزارت راه و شهرسازی، سریعا مستندات و درخواست افزایش نرخ با لحاظ نمودن نظرات سه گانه به ستاد تنظیم بازار ارائه گردد که سرانجام و پس از گذشت بیش از یک ماه، اواخر اردیبشهت ماه امسال احمد رضا عامری مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های مسافربری در گفت و گو با تسنیم از تصویب افزایش 29 درصدی مبلغ کرایه های حمل مسافر جاده ای خبر داد.

پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد که رقم اعلام شده به هیچ وجه مورد قبول تشکل های صنفی و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای از جمله رانندگان و مالکان ناوگان نیست و آنان مصصم هستند تا رسیدن به حق و حقوق واقعی خود از پذیرش رقم اعلام شده برای کرایه های حمل مسافر و بلیت اتوبوس خودداری کنند.

تا کنون استان های فارس، کرمانشاه، مازندران، کردستان، خوزستان، اذربایجان شرقی،  همدان، اصفهان، ایلام و ترمینال غرب در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند که این افزایش ناچیز قیمت بلیت و کرایه های حمل و نقل مسافر را توهین به صنف و تمسخر آمیز می دانند و این رقم را تا حصول به حق و حقوق واقعی خود اعمال نمی کنند. 

 

نظر شما