شناسهٔ خبر: 60298889 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در ۲ هزار نقطه از ایران و ۹ کشور

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در ۲۰۰۰ مکان از ایران و ۹ کشور دنیا و اجرای ۴۰۰۰ برنامه در این مناطق خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مجتبی مختاری مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در نشست خبری شانزدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید، با تبریک آغاز دهه کرامت گفت: در ایام میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت خیلی‌ها دوست دارند زائر امام رضا (ع) شوند، اما شرایط برای همه مهیا نیست، هر جا هم که دلی بشکند و امام رضایی شود آنجا زیارتگاه امام رضا (ع) است. کاروان‌های زیر سایه خورشید با این نگاه و برای زیارت از راه دور امام رضا (ع) از سال ۸۷ راه‌اندازی شد و در سال اول خادمان در ۸ استان حضور پیدا کردند.
 
وی اضافه کرد: خادمان آستان امام هشتم با حضور در بیمارستان‌ها، ندامتگاه‌ها، پرورشگاه‌ها، خانه‌های سالمندان، منازل شهدا و بیماران پرچم گنبد منور رضوی را با خود همراه می‌برند و فضای معنوی زیبایی را برای مردم رقم می‌زنند. همچنین حضور در پادگان‌ها، کشتی‌ها و ناوها، هنگ‌های مرزی، پالایشگاه‌ها و مجموعه‌های صنعتی و دانش‌بنیان از جمله برنامه‌ها است.
 
مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به شانزدهمین سال اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید گفت: امسال قرار است کاروان‌های زیر سایه خورشید با شعار «جمع‌مان جمع است، زیر پرچمت» به بیش از ۲ هزار نقطه از کشور بروند و عطر بارگاه رضوی را به همه‌جای ایران منتقل و حال و هوای زیارت را در آنجا منعکس کنند.
 
مختاری با بیان اینکه در ۱۰ استان کشور هدیه‌ای از طرف امام رضا (ع) به دختران دهه هشتادی می‌دهیم، گفت: این کار توسط خود دختران دهه هشتادی انجام می‌شود که با عنوان دختران بی‌نهایت در جمع همسالان خود حضور پیدا می‌کنند و ضمن تقدیم هدیه به آنها، با این عزیزان به گفتگو و تبیین موضوع حجاب می‌پردازند.
 
مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید به دیگر کشور‌ها خبر داد و گفت: در حوزه بین‌الملل قرار است به ۹ کشور برویم، تاکنون در ۳۶ کشور حضور داشتیم که محوریت عرصه بین‌الملل فضای کار و تبلیغ عملی‌تر است به این صورت که در کنار خادمان مبلغان و اساتید حوزه و دانشگاه هم حضور دارند. 
 
مختاری درباره کشور‌های هدف کاروان‌های زیر سایه خورشید گفت: کشور‌هایی که قرار است کاروان‌های زیر سایه خورشید آنجا حضور یابند شامل عراق، لبنان، سوریه، هند، گرجستان، ترکیه، پاکستان، روسیه و ترکمنستان است. همچنین ترکیب کاروان در خارج کشور شامل یک نفر خادم حرم، یک مبلغ دینی، یک خادم که مسلط به زبان و یک استاد حوزه و دانشگاه مسلط به زبان است.
 
به گفته وی جشن‌های دهه کرامت توسط مردم و با هزینه مردم برگزار می‌شود و ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور حضور فعال دارند و این اتفاق بزرگترین رویداد فرهنگی و مردمی کشور است.

نظر شما