شناسهٔ خبر: 60293804 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

همزمان با دهه کرامت انجام می‌شود

حضور کاروان‌های «زیر سایه خورشید» در 2 هزار نقطه از ایران و 9 کشور جهان

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در 2هزار نقطه از ایران و 9 کشور دنیا و اجرای 4هزار برنامه در این مناطق خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجتبی مختاری روز شنبه 30 اردیبهشت در نشست خبری شانزدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید که در خبرگزاری فارس برگزار شد، ضمن تبریک آغاز دهه کرامت گفت: امام رضا(ع) فرمودند: هر کس امر ما را احیا کند زائر ماست، از امام پرسیدند احیای امر شما چگونه است، امام فرمودند: کسب معارف ما و انتقال آن به دیگران احیای امر ماست. به نظر من خبرنگاران بهترین افراد برای احیای امر اهل بیت(ع) و انتقال آن به دیگران هستند.
وی با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های زیر سایه خورشید از سال ۸۷ گفت: در ایام میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت خیلی‌ها دوست دارند زائر امام رضا(ع) شوند اما شرایط برای همه مهیا نیست، هر جا هم که دلی بشکند و امام رضایی شود آنجا زیارتگاه امام رضا(ع) است. کاروان‌های زیر سایه خورشید با این نگاه و برای زیارت از راه دور امام رضا(ع) راه‌اندازی شد و در سال اول خادمان در هشت استان حضور پیدا کردند.
مختاری ادامه داد: خادمان آستان امام هشتم (ع) با حضور در بیمارستان‌ها، ندامتگاه‌ها، پرورشگاه‌ها، خانه‌های سالمندان، منازل شهدا و بیماران پرچم گنبد منور رضوی را با خود می‌برند و فضای معنوی زیبایی را برای مردم رقم می‌زنند. همچنین حضور در پادگان‌ها، کشتی‌ها، ناوها، هنگ‌های مرزی، پالایشگاه‌ها و مجموعه‌های صنعتی و دانش‌بنیان از جمله برنامه‌هاست.

اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید در شانزدهمین سال
مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به شانزدهمین سال اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید گفت: امسال قرار است کاروان‌های زیر سایه خورشید با شعار «جمعمان جمع است، زیر پرچمت» به بیش از ۲ هزار نقطه از کشور بروند و عطر بارگاه رضوی را به همه ‌جای ایران منتقل و حال و هوای زیارت را در آنجا منعکس کنند.

تدارک 11 هزار رویداد در 2 هزار نقطه
وی از برگزاری ۱۱ هزار رویداد در این ۲ هزار نقطه خبر داد و گفت: در کنار برنامه‌های زیر سایه خورشید 2هزار برنامه دیگر طراحی شده که شامل اجتماعات و جشن‌های دخترانه، تکریم از مادران دهه شصتی و هفتادی دارای سه فرزند و... از جمله این برنامه‌هاست. مختاری با بیان اینکه در 
10 استان کشور هدیه‌ای از طرف امام رضا(ع) به دختران دهه هشتادی اهدا می‌کنیم، گفت: این کار توسط خود دختران دهه هشتادی انجام می‌شود که با عنوان دختران بی‌نهایت در جمع همسالان خود حضور پیدا می‌کنند و ضمن تقدیم هدیه به آن‌ها، با این عزیزان به گفت‌وگو و تبیین موضوع حجاب می‌پردازند.

از هند تا روسیه
مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید به دیگر کشور‌ها خبر داد و گفت: در حوزه بین‌الملل بناست به 9 کشور برویم، البته تاکنون در ۳۶ کشور حضور داشتیم که محوریت عرصه بین‌الملل؛ فضای کار و تبلیغ عملی‌تر است به این صورت که در کنار خادمان مبلغان و استادان حوزه و دانشگاه هم حضور دارند.
مختاری درباره کشور‌های هدف کاروان‌های زیر سایه خورشید گفت: کشورهایی که قرار است کاروان‌های زیر سایه خورشید در آنجا حضور یابند شامل عراق، لبنان، سوریه، هند، گرجستان، ترکیه، پاکستان، روسیه و ترکمنستان است.
وی با اشاره به اعجاز حضور خادمان امام رضا(ع) در نقاط مختلف گفت: یکی از کار‌های خادمان در جشن‌های زیر سایه خورشید وساطت برای حل اختلافات و گرفتن رضایت از شاکیان است. 

تأکید بر مردمی بودن جشن‌های دهه کرامت
مختاری از مردمی بودن جشن‌های دهه کرامت خبر داد و گفت: این جشن‌ها توسط مردم و با هزینه مردم برگزار می‌شود و در این راستا 40 هزار نفر در سراسر کشور حضور فعال دارند و شاید این اتفاق بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و مردمی کشور باشد.
مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی ترویج فضای زیارت را از جمله اهداف جشن‌های زیر سایه خورشید دانست و گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید فضایشان زیارت است تا انسان‌ها ارتباط دلی با امام رضا(ع) برقرار کنند و حال معنویشان خوب شود و به آرامش برسند، اینجا جریان، جریان زیارت است و کرامت‌های مشاهده شده در آن زیاد است.

برچسب‌ها:

نظر شما