شناسهٔ خبر: 60298050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری کلاهبردار اینترنتی با استفاده از درگاه جعلی در نیشابور 

 فردی که با استفاده از درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از یک شهروند نیشابوری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت :در پي مراجعه يکي از شهروندان به پلیس فتای نیشابور مبني بر اين که مبلغ  ۸۵ میلیون تومان وي به صورت اینترنتی به سرقت رفته است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.
 
سرهنگ رضا علیزاده افزود: در بررسیهای اولیه مشخص شد شاکی قصد ورود به همراه بانک خود را داشته است که متهم با استفاده از مهندسی اجتماعی با ارسال لینک جعلی وی را به یک درگاه جعلی بانکی هدایت کرده است.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام رصد های فنی و دیجیتالی و با اشراف اطلاعاتی متهم را در یکی از استانهای مرکزی کشور شناسايي  کردند و با دستور مقام قضائي حساب وی توقیف  و مبلغ ۸۵ میلیون تومان به سرقت رفته  به حساب شاکی بازگردانده شد. 
 
سرهنگ علیزاده تصریح کرد: شهروندان همواره قبل از انجام تراکنش مالی از صحت آدرس درگاه بانکی و پروتکلهای امنیتی آن اطمینان حاصل و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کنند و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ فوريت هاي سايبري تماس بگیرند. 

 

نظر شما