شناسهٔ خبر: 60286348 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس کمیسیون ماده ۵ خبر داد

ساخت هتل ۳۰ طبقه در ولنجک قانونی است

محمود فاطمی عقدا گفت: کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران در مصوبه ساخت هتل ۳۰ طبقه در ولنجک به مُرّ قانون عمل کرده و اقدام غیرقانونی در این خصوص انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران درخصوص نامه سازمان بازرسی به وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای عالی معماری و شهرسازی، شهردار تهران و وزیر کشور برای توقف عملیات احداث هتل ۳۰ طبقه در ولنجک گفت: مقدمات کار این هتل به درخواست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت در سال ۱۳۹۶ انجام شد و با درخواست سازمان ملی زمین و مسکن، زمین برای ایجاد کاربری هتل را اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به بخش غیردولتی واگذار کرده است.

محمود فاطمی عقدا با تأکید بر اینکه این هتل در ادامه سیاست‌های دولت برای حمایت از گردشگری ساخته می‌شود، افزود: زمین هتل با کاربری مسکونی را دولت به بخش خصوصی واگذار کرده و چند سال معطل باقی مانده بود و در نهایت اواخر سال ۱۴۰۰، کمیسیون ماده پنج به پرونده رسیدگی کرد.

رئیس کمیسیون ماده ۵ با اعلام اینکه مأموریت ذاتی کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری است، گفت: تغییر کاربری مسکونی به خدمات و برعکس در این کمیسیون بررسی می‌شود؛ بنابراین کمیسیون ماده پنج به هیچ عنوان کار خلاف قانون انجام نداده و به وظایف قانونی خود عمل کرده و اقدامی بجا انجام داده است، زیرا کمیسیون وظیفه دارد دولت را در دستیابی به اهداف و برنامه‌ها برای توسعه گردشگری یاری دهد.

محمود فاطمی عقدا همچنین گفت: با توجه به اینکه مصوبه این هتل بر اساس رعایت تمام ضوابط قانونی و مقررات بوده، تحت هیچ شرایطی ابطال نشده و فقط متوقف شده است.

رئیس کمیسیون ماده ۵ با بیان اینکه کمیسیون ماده پنج مواردی را که نیاز به تصمیم‌گیری در شورای عالی معماری و شهرسازی داشته باشد به این شورا ارسال می‌کند، گفت: مصوبه این هتل نیز به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده است؛ ما در مجمع موارد را اطلاع می‌دهیم که اگر ایرادی طبق قانون دیده شد به ما اعلام کنند.

نظر شما