شناسهٔ خبر: 60263638 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نتیجه یک نظرسنجی از آمریکایی ها:

اکثر کاربران آمریکایی توئیتر در سال گذشته از این سکو فاصله گرفتند

نتیجه یک نظرسنجی که به تازگی انجام شده، نشان می‌دهد کاربران آمریکایی به مدت چند هفته یا بیشتر از توئیتر استفاده نکرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از نشریه آمریکایی د هیل، بر اساس نظرسنجی Pew Research که روز چهارشنبه منتشر شد، اکثر کاربران توئیتر در آمریکا گفتند که امسال از این شبکه اجتماعی فاصله گرفته اند.

براساس این نظرسنجی، ۶۰ درصد از آمریکایی‌هایی که در ۱۲ ماه گذشته از توئیتر استفاده کرده‌اند، گفته‌اند که به مدت چند هفته یا بیشتر از این شبکه اجتماعی فاصله گرفتند. ۳۹ درصد از آمریکایی‌هایدر این نظرسنجی گفتند که این کار را انجام نداده‌اند.

این نظرسنجی بین ۱۳ تا ۱۹ مارس انجام شد، تقریبا پنج ماه پس از آن که ایلان ماسک این شبکه اجتماعی را خرید، انجام شد. ماسک به‌عنوان مدیرعامل جدید توئیتر، تغییرات متعددی از جمله حذف سیاست‌های اطلاعات نادرست و بازنگری خط مشی اختصاص تیک آبی ایجاد کرد.

زنان در سال گذشته بیشتر از مردان می‌گویند که از این سکو فاصله گرفته‌اند: بر اساس این نظرسنجی، ۶۹ درصد از زنان گفتند که از توئیتر فاصله گرفته‌اند، در حالی که این میزان برای مردان ۵۴ درصد است.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۷ درصد از کاربران سیاه‌پوست و ۶۰ درصد از کاربران سفیدپوست و ۵۴ درصد از کاربران اسپانیایی‌تبار به از این شبکه اجتماعی کوچ کردند. این نظرسنجی تفاوت‌های قابل توجهی بر اساس سن یا وابستگی سیاسی در این موضوع پیدا نکرد.

هفته گذشته، ماسک آخرین تغییر در توئیتر را اعلام و سکان مدیرعاملی را به لیندا یاکارینو، مدیر سابق تبلیغات NBCUniversal واگذار کرد.

در این نظرسنجی که از ۱۰ هزار ۷۰۱ نفر انجام شده، میزان خطای ۱.۴ درصد است.

نظر شما