شناسهٔ خبر: 60222745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری؛

حضور بصیرانه ملت ایران نشان داد صف اغتشاشگران صف ضدانقلاب است

آیت اله خاتمی با اشاره به دلایل ناکام ماندن اغتشاشات اخیر گفت: حضور مردم یکی از دلایل مهم ناکام ماندن اغتشاشات بود. انصافا حضور مردم جانانه بود و عالی وارد صحنه شدند و مکرر علیه اغتشاشگران به صحنه امدند و نشان دادند صف اغتشاشگران صف ضد انقلاب است.

صاحب‌خبر -

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور آیت اله احمد خاتمی در سالن حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

آیت اله احمد خاتمی در این مراسم که با حضور نیروهای مسلح و بسیجیان برگزار شد بیان کرد: در روایتی که در کتاب روضه کافی جلد ۸ صفحه ۲۱۵ آمده، امام صادق(ع) می فرماید؛ شیعیان ما فقط دوچشم سر ندارند بلکه علاوه بر دوچشم سر، دو چشم قلب هم دارند. خداوند چشم های شما را باز قرار داده است و چشم های دشمنانتان را کور و منظور از دوچشم قلب، همان چشم بصیرت است.

وی گفت: شیعه یاور امام صادق، اهل بصیرت است. خداوند چشم شما را بینا قرار داده تا واقعیات و حقایق را خوب درک کرده و به درستی تحلیل کنید. ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ بعد از اغتشاشات امریکایی اسرائیلی و حضور گسترده مردم در مراسم ۲۲ بهمن جلوه ای از «فتح ابصارکم» بود. راهپیمایی در ده سال اخیر بی سابقه بود و همه شهرها و روستاها آمدند. انوقت دشمنان کور دل اسم این اجتماع عظیم را تظاهرات دولتی خواندند و میلیون ها نفر از امت اسلامی را تظاهرات دولتی نامیدند.

آیت اله خاتمی اظهار کرد: مقام معظم رهبری حضور مردم در مراسم تشییع پیکر پاک حاج قاسم سلیمانی را رفراندوم نامیدند. آن روز دشمنان کور بودند و آن جمعیت عظیم را ندیدند. حضور میلیونی مردم در تهران، مشهد، قم، کرمان و همه جا، «فتح البصائرکم» را خدا در ملت ایران قرار داده است و پیوسته باید تلاش کرد که این چشم ها را کور نکنند تا واقعیات درک شود. ۴۴ سال از عمر این نظام اسلامی با عزت و اقتدار گذشت. در طول این مدت بر خلاف ادعای زورگویان که به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید با حاکمیت استبداد بودند، خاور میانه جدید با محوریت جبهه مقاومت شکل گرفت. 

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: جبهه مقاومت در لبنان در فلسطین، روزگاری با سنگ بود اما امروز با ده ها موشک، رژیم صهیونیستی را زمین گیر کردند آنچنان که رژیم صهیونیستی مجبور شد آتش بس را بپذیرد. این یعنی خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت. جبهه مقاومت در منطقه حرف اول را می زند و دشمنان این جبهه ناکام ماندند. رییس جمهور لبنان این تعبیر را کرد که اگر حزب الله نبود تمام لبنان موصل می شد، اعتراف به این امر یعنی جبهه مقاومت و حزب الله مظهر جبهه مقاومت است. امروز ایران اسلامی از جایگاه بلندی در منطقه برخوردار است. نمونه این امر استقبال و تجلیل از رئیس جمهور ایران در سوریه است که این تجلیل تنها از اقای رییس جمهور نبود بلکه تجلیل و تشکر از ملت ایران بود. 

وی افزود: امروز همسایه های کشور برای رابطه با ایران صف کشیده اند. رابطه با عربستان انجام شد، با کشور مصر همین روزها روابط عادی خواهد شد و دو طرف سفارت خودشان را افتتاح خواهند کرد، اردن و همه آنهایی که با تهدید امریکا علیه ما بودند در جبهه متحدان با نظام اسلامی قرار گرفتند و این یعنی روز به روز بر توفیقات نظام اسلامی افزوده می شود.

 عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در عرصه داخلی هم کارهای بزرگی در این کشور صورت می گیرد. پروژه های بزرگ آبرسانی در کشور در این دولت افتتاح می شود. هرگز نمی خواهیم نارسایی ها در کشور وجود داشته باشد، گرانی های افسار گسیخته بی حساب و کتاب از نابسامانی های کشور است. این ها را باید دید اما موفقیت ها را نیز در کنار این مشکلات باید دید. دشمنان تلاش می کنند ناموفقیت های ما را بزرگ جلوه دهند و اصلا خدمات دیده نشود. در کنار بیان مشکلات باید این امیدآفرینی ها را هم بگویید که رییس جمهور و مجموعه دولت شبانه روز در حال خدمت است. 

وی یادآور شد: جمعی که سرکار آمدند خادم ملت هستند و می خواهند به مردم خدمت کنند. کسی که خطا می کند چون قصد خدمت دارد اجر دارد. گرانی ها را منکر نیستیم اما بخشی از این گرانی ها بخاطر این است که ما در حال جنگ اقتصادی هستیم. ما با دشمنانی طرف هستیم که نسبت به انقلاب و موفقیت های آن کینه دیرینه دارند و ۴۴ سال است که برای ممانعت از موفقیت و پیشرفت کشور توطئه های زیادی را اجرا کرده اند. 

آیت اله خاتمی تصریح کرد: رهبر انقلاب حرکت پاییز ۱۴۰۱ به فتنه تعبیر نکردند و به اغتشاشات تعبیر کردند. اغتشاشات خطرناکتر از تمام تحرکات علیه نظام است. یعنی بعد از انقلاب غائله کردستان را داشتیم و بعد گنبد و خلق عرب را در خرمشهر داشتیم و خلق اذربایجان و حزب خلق مسلمان را در اذربایجان داشتیم. یعنی مدام ما گرفتاری داشتیم و جنگ ۸ ساله ای که تنها با صدام نبود ودنیا یکدست شده بود. ۷ کودتا علیه نظام اسلامی تدارک دیدند. خوشبختانه همه اینها قبل از عمل خنثی شد که از خطرناکترینش کودتای نقاب بود.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: بودجه ای که امریکا بر علیه ایران در سال گذشته تدارک دید دو برابر بودجه یکسال ایران بود که برای شعار نویسی در خیابان ها، میدان ها و کوچه ها هزینه می کردند. هر روز شعارشان عوض می شد از ان خانم کردستانی شروع شد با ان دروغشان تا رسید به عمامه پرانی که البته موفق نشدند. به هیچ وجه در فتنه های گذشته قرآن سوزی سابقه ندارد. پرچم سوزی، پرچم نماد یک ملت است و سوزاندن پرچم یعنی سوزاندن یک ملت و اینها پرچم سوزاندند و آن هم پرچمی که مزین به الله است و کار هایی که در این اغتشاشات صورت گرفت نهایت توان ضد انقلاب بود و به فضل خداوند ناکام شد و ناکام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به دلایل ناکام ماندن اغتشاشات گفت: حضور مردم یکی از دلایل مهم ناکام ماندن اغتشاشات بود. انصافا حضور مردم جانانه بود و عالی وارد صحنه شدند و مکرر علیه اغتشاشگران به صحنه امدند و نشان دادند صف اغتشاشگران صف ضد انقلاب است، برخی از اینها فریب خوردند و مشمول رافت نظام شدند و حدود ۹۰ هزار نفر رافت نظام شدند و لیدر ها و تئوریسین های انها کسانی بودند و هستند که هنوز هم حاضر نیستند بگویند اغتشاشات و می گویند اعتراضات. اینها تئوریسین ها هستند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

نظر شما