شناسهٔ خبر: 60217930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در طرح پی جویی ذخایر معدنی

شناسایی ۱۲۳ محدوده معدنی در خراسان جنوبی

خبرگزاری صدا و سیما

اجرای طرح پی جویی ذخایر معدنی در خراسان جنوبی از سال گذشته تا کنون، منجر به شناسایی ۱۲۳ محدوده معدنی در این استان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: طرح زمین‌شناسی، شناسایی و پی‌جویی ذخایر معدنی از سال گذشته در خراسان جنوبی اجرا می‌شود که تا کنون خروجی اجرای این طرح شامل تهیه ۲۰ عنوان نقشه و در مجموع ۶۰ برگ نقشه در سه لایه مطالعاتی زمین‌شناسی، ژئوشیمیایی و زمین‌شناسی اقتصادی بوده است.


حسن نژاد افزود: طرح تحول زمین‌شناسی تا کنون در ۱۵ هزار کیلومتر مربع از وسعت خراسان جنوبی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، قاینات و خوسف اجرا شده که اکتشاف ۱۷ محدوده طلا، ۶۰ محدوده مس، ۲۵ محدوده نیکل (نخستین بار در شرق کشور)، ۹ محدوده منیزیت، ۶ محدوده سرب و روی، از دستاورد‌های اجرای این طرح است.


وی گفت: شناسایی ۶ محدوده مستعد برای اکتشاف گوهرسنگ‌ها (آگات، یاقوت، گارنت، زیرکن، آبانیت، اسفن و اسپروت) و شناسایی بیش از ۵۷۰ ناهنجاری ژئوشیمیایی رسوبات آبراهه‌ای برای عناصر طلا، نقره، مس، سرب، نیکل، آهن و روی از دیگر دستاورد‌های طرح تحول زمین شناسی در خراسان جنوبی است.



سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: اجرای طرح تحول زمین‌شناسی در مرحله بعدی در شهرستان نهبندان در دستور کار قرار دارد.

نظر شما