شناسهٔ خبر: 60203295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقبال هیات فلسطینی از حضور مجدد سوریه در اجلاس جده

دمشق - ایرنا - اعضای هیئت فلسطینی شرکت کننده در اجلاس جده از حضور مجدد هیئت رسانه‌ای سوریه که برای پوشش فعالیت‌های این نشست آمده بودند استقبال کرده و ورود سوریه به اتحادیه عرب را تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، نشست تدارکاتی مقامات ارشد در شورای اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب (AL) که در جده برگزار شد، نشان دهنده روابط قوی برادرانه با سوریه از زمان آغاز ورود هیئت های شرکت کننده بود.

به نقل از مشاهدات خبرنگار سانا در جده ،شادی بی‌نظیری در چهره اعضای هیئت فلسطینی بود که صمیمانه به هیئت رسانه‌ای سوریه که برای پوشش فعالیت‌های اجلاس سران عرب و جلسات تدارکاتی در سطوح مختلف به جده آمده بود، تبریک گفتند.

بر اساس این گزارش ، سوریه همیشه پذیرای همه همکاری‌های اعراب بوده است و رسانه‌های آن همواره هر رویداد عربی را که منافع مشترک مردم منطقه را به همراه داشته باشد، پوشش داده‌اند.

عراقی‌ها، الجزایری‌ها، سعودی‌ها، مصری‌ها، اردنی‌ها و سایر اعضای هیئت‌های شرکت‌کننده از سوری‌هایی که در جلسه شرکت کردند، چه از شرکت‌کنندگان در هیئت سوری و چه از کسانی که به عنوان روزنامه‌نگار برای پوشش خبری آمده‌اند، استقبال کردند.

آنها حمایت خود را از سوریه و تصمیم برای از سرگیری مشارکت این کشور در نشست های سران کشورهای عربی که مظهر روابط برادرانه اعراب است، ابراز کردند.

این هیات ها در سخنان خود در حاشیه برگزاری نشست تدارکاتی اجلاس جده گفتند : ما دلتنگ سوریه بودیم ،برادران همیشه برمی گردند، دیدارها با حضور سوریه اهمیت ویژه ای دارد، خوش آمدید سوری ها .

نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب قرار است چهارشنبه آینده در عربستان برگزار شود و قرار است در این نشست پیش‌نویس دستور کار شورای اتحادیه کشورهای عربی به تصویب برسد.

انتظار می‌رود ورود سران کشورهای عربی به عربستان جهت شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب از روز پنجشنبه آغاز و اجلاس سران کشورهای عربی روز جمعه در فضای مثبت ناشی از بازگشت سوریه به این اتحادیه پس از ۱۲ سال غیبت، برگزار شود.

وزرای خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ اردیبهشت امسال) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما