شناسهٔ خبر: 6019032 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار جنبش جهاد اسلامي به رژيم صهيونيستي

صاحب‌خبر - تهران/ خبرگزاری صدا و سیما/ سیاسی 07/ 04/ 1394
جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز شنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی مسئول کامل جان خضر عدنان اسیر فلسطینی در بند زندان های این رژیم است.
داوود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: « سکوت نهادها و سازمان های بین المللی و جدی نبودن آن ها در اعمال فشار به اسراییل ، جنبش جهاد اسلامی را وا می دارد تا برای واکنش به لجبازی ها و گستاخی های این رژیم در خصوص مسئله خضر عدنان از همه وسایل و ابزار موجود استفاده کند.»
شهاب افزود تاکنون نامه های مختلفی درباره شرایط و اوضاع خضر عدنان برای سران کشورهای اروپایی و همچنین دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در غزه ارسال شده و از آنان درخواست شده است برای نجات جان این اسیر فلسطینی که مدت طولانی است در اعتراض به عملکرد مسئولان زندان های اسراییل اعتصاب غذای نامحدود کرده است دخالت کنند ولی تاکنون هیچ پاسخی به این نامه ها داده
نشده است.
وی این پرسش را مطرح کرد که : « علت سکوت جامعه جهانی و اروپا و عدم واکنش آن ها چیست.؟ آیا اروپایی ها موضوع بازداشت عدنان و اصول آزادی و دموکراسی که خود را طلایه دار آن می دانند انکار می کنند.؟»
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت خانواده خضر عدنان نامه کتبی نیز برای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشتند و آن را تحویل دفتر وی در غزه دادند ولی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.
شهاب تاکید کرد اسراییل مسئول کامل جان اسیر عدنان است و باید پاسخگوی تبعات گستاخی ها و لجبازی های خود باشد.
وی گفت: « ما می خواهیم که خضر عدنان آزاد شود و به دامن خانواده اش و در بین فرزندان و ملت فلسطین باشد.»
این مقام مسئول در جنبش جهاد اسلامی افزود: « ما تاکنون تماس هایی با طرف های مختلف با هدف پایان بازداشت و درد و رنج خضر عدنان برقرار کرده ایم و ما تحولات رخ داده و وضع جسمانی این اسیر فلسطینی را با اهتمام پیگیری می کند.»
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: « همه گزینه ها مطرح است و ما همه گزینه ها را قانونی می دانیم. ما برای همه شرایط و سخت ترین آن نیز آمادگی داریم.»
شهاب تاکید کرد کادر رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین همه تحولات را پیگیری و در زمان مناسب ، موضع مناسب اتخاذ می کند. مشخصا این جنبش هرگز از خضر عدنان و دیگر اسرای قهرمان فلسطینی در بند زندان های اسراییل چشم پوشی نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی « سما » از غزه ، وی خاطرنشان کرد: « ما می دانیم که چگونه با عربده کشی اسراییلی ها برخورد کنیم و به آنان واکنش نشان دهیم.»
105 / 243

نظر شما