شناسهٔ خبر: 60189817 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اطلاعات بیش از ۲۰۰ هزار کارمند آمریکایی هک شد

رویترز به نقل از منابع مطلع از هک اطلاعات شخصی ۲۳۷ هزار کارمند فعلی و سابق دولت فدرال آمریکا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، منابع آگاه گفتند: اطلاعات شخصی ۲۳۷ هزار کارمند فعلی و سابق دولت فدرال در یک نقض اطلاعات در وزارت حمل و نقل آمریکا (USDOT) افشا شده است.

نقض سیستم‌های پردازش مزایای حمل‌ونقل TRANServe که برخی از هزینه‌های رفت‌وآمد را به کارکنان دولت بازپرداخت می‌کند، روی داده است. هنوز مشخص نیست از اطلاعات خصوصی کاربران برای مقاصد مجرمانه استفاده شده یا خیر.


وزارت حمل و نقل روز جمعه در ایمیلی این نقض اطلاعات را به کنگره اطلاع داد. این وزارتخانه در گزارش تحقیقات اولیه از این اتفاق، نقض داده در برخی سیستم‌ها که برای فعالیت‌های سازمانی مانند پردازش مزایای حمل ونقل کارمندان به کار می‌رفت را ایزوله سازی کرده است.


وزارت حمل و نقل در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نقض هیچ سیستم ایمنی حمل و نقل را تحت تأثیر قرار نداده است. گفته نشد چه کسی ممکن است مسئول این هک باشد. بنابر اعلام این وزارتخانه، آن‌ها در حال بررسی این نقض هستند و دسترسی به سیستم مزایای حمل و نقل را تا زمانی که ایمن و بازیابی شود، مسدود کرده اند.

حداکثر مزایای ماهانه کارمندان فدرال برای هزینه‌های حمل ونقل عمومی ۲۸۰ دلار است. این نشتی روی ۱۱۴ هزار کارمند فعلی و ۱۲۳ هزار کارمند سابق تاثیر گذاشته است.

کارمندان و آژانس‌های فدرال در گذشته هدف هکر‌ها بوده اند. دو نقض در دفتر مدیریت پرسنل آمریکا (OPM) در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ اطلاعات حساس بیش از ۲۲ میلیون نفر از جمله ۴.۲ میلیون کارمند فعلی و فدرال و اطلاعات اثر انگشت ۵.۶ میلیون نفر از این افراد را به خطر انداخت.

نظر شما