شناسهٔ خبر: 60188134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنیه: مقاومت محاسبات دشمن را به هم ریخت

تهران-ایرنا- رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی با اشاره به توافق آتش‌بس رژیم صهیونیستی با مقاومت تاکید کرد: مقاومت محاسبات دشمن را به هم ریخت و نبرد را به نفع خود مدیریت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت: به اتاق عملیات مشترک که با قدرت و توانایی، مدیریت نبرد «انتقام آزادگان» را بر عهده داشت، درود می‌فرستم، به ویژه به گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی به خاطر نقش پیشگامی که در چارچوب اتاق مقاومت مشترک ایفا کرد و موید وحدت مقاومت در عرصه و سیاست بود، تبریک می‌گویم.

وی با بیان این که گروه‌های مقاومت از طریق اتاق عملیات مشترک پیشقدم شدند و عملیات «انتقام آزادگان» را مدیریت کردند، افزود: ما موفق شدیم محاسبات رژیم اشغالگر را به هم ریخته و به سامانه‌های امنیتی آن به ویژه «گنبد آهنین» و «فلاخن داوود» ضربه بزنیم.

هنیه افزود: مقاومت با وجود توانمندی‌های نظامی و فنی غرور آفرین، توانایی خود را برای هدف قرار دادن هر نقطه از رژیم صهیونیستی تثبیت کرده است.

رییس دفتر سیاسی حماس همچنین خاطرنشان کرد: مقاومت همچنین تلاش دشمن برای تحمیل معادلات جدید با هدف منزوی کردن گردان‌های قدس و ایجاد فاصله و شکاف میان گروه‌های مقاومت را خنثی کرد.

هنیه همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی و برخی کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان تشکر کرد و بیان داشت: این کشورها و جنبش ها از مردم فلسطین و مقاومت حمایت کردند و در ایجاد معادلات قدرت علیه دشمن کمک کردند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منابع خبری شنبه شب از آغاز اجرای توافق آتش‌بس در ساعت ۲۲ به وقت محلی بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر خبر دادند.

مب افکن های رژیم صهیونیستی از روز سه‌شنبه هفته گذشته با حمله به نوار غزه ۳۳ فلسطینی از جمله ۶ کودک، سه زن و چهار فرمانده ارشد گردان‌های سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به شهادت رساندند.

بنابر اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی، به دنبال عملیات ترور فرمانده هان جهاد اسلامی در غزه، گروه‌های فلسطینی با یک هزار و ۲۳۴ راکت و موشک دهها موضع متعلق به صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی را هدف قرار دادند؛ از ابتدای تحولات اخیر و پیش از آغاز عملیات موشکی مقاومت، بمب افکن های رژیم صهیونیستی ۳۷۱ نقطه را در غزه هدف قرار دادند.

منابع خبری شنبه شب و پس از پنج روز درگیری، از آغاز اجرای توافق آتش‌بس بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر خبر دادند.

نظر شما