شناسهٔ خبر: 60162105 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

مدیرعامل جدید توئیتر معرفی شد؛ لیندا یاکارینو جای ایلان ماسک را

با توجه به وعده اخیر ایلان ماسک مبنی بر آنکه در آینده‌ای نزدیک از سِمَت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند، وی در توئیتی لیندا یاکارینو را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، ایلان ماسک با عمل به وعده‌ قبلی‌اش، اعلام کرده بود که در آینده‌ای نزدیک از سِمَت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند.

ایلان ماسک در توئیتی لیندا یاکارینو را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر معرفی کرد.

گفتنی است که ایلان ماسک روز پنجشنبه در توئیتی نوشته بود که مدیرعامل جدید توئیتر تا شش هفته دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد.

او افزود که از این پس خودش نقش مدیر اجرایی و مدیر ارشد فناوری این شبکه اجتماعی را خواهد داشت تا بر محصولات، نرم‌افزارها و عملیات نظارت داشته باشد.

ماسک که پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری شرکت توئیتر در ماه اکتبر سال گذشته به عنوان مدیرعامل این شرکت کار خود را شروع کرد، در ماه دسامبر گفت به محض یافتن فرد دیگری، از این سمت کناره‌گیری خواهد کرد.

رییس تسلا و اسپیس ایکس برای این واگذاری یک نظرسنجی انجام داد که در آن حدود ۱۷ میلیون نفر شرکت کردند و ۵۷ درصد گفتند که او باید از ریاست توئیتر کناره‌گیری کند.

توئیت جدید ایلان ماسک بازارهای سهام را نیز متحول کرد و ارزش سهام تسلا در بازار وال استریت بیش از دو درصد افزایش یافت، زیرا حضور ماسک در توئیتر نگرانی‌هایی را درباره مدیریت تسلا به وجود آورده بود.

ماسک از زمان تصاحب توئیتر تاکنون، تغییرات بزرگی در این شرکت ایجاد کرده و در همان روزهای آغازین کارش برخی از مدیران و سپس هزاران کارمند را از کار برکنار کرد.

بر اساس برآوردها، توئیتر اکنون به جای ۷۵۰۰ کارمند، حدود دو هزار کارمند دارد.

ایلان ماسک

اکنون سکان مدیرعاملی توئیتر به دست لیندا یاکارینو افتاده است.

یاکارینو فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا است و در 12 سال گذشته به‌عنوان رئیس بخش تبلیغات و شرکت‌های NBCUniversal فعالیت کرده است. او در این شرکت بیش از 2000 کارمند نظارت داشت و طبق اعلام خود این شرکت، آن‌ها تاکنون بالغ بر 100 میلیارد دلار از راه تبلیغات درآمدزایی داشته‌اند.

او در دوران حضور در NBCUniversal موفق شد همکاری‌های بزرگی را ازجمله با اپل نیوز، اسنپ‌چت، بازفید و حتی توییتر به ارمغان بیاورد. او و تیمش همچنین در راه‌اندازی سرویس استریم Peacock که اتکای زیادی بر تبلیغات دارد، نقش مهمی داشتند. یاکارینو روش‌های جدیدی را برای ارزیابی عملکرد تبلیغات به‌کار گرفت تا بازدهی سرویس‌های خود را افزایش دهد.

وی که متولد نیویورک است، پیش از پیوستن به NBC حدوداً به مدت دو دهه در شرکت سرگرمی Turner فعالیت داشت. او در سال 1992 به این کمپانی ملحق شد و در طول آن سال‌ها تا منصب مدیر ارشد عملیات در فروش تبلیغات، بازاریابی و خرید بالا رفت.

از طرف دیگر، یاکارینو رئیس سازمان غیرانتفاعی Ad Council است که در‌ زمینه خدمات اجتماعی فعالیت می‌کند. او در دوران فعالیت در این سازمان با نهادهای مختلفی از جمله دولت «جو بایدن» همکاری داشته است. او در این مسیر با کاخ سفید در کارزاری برای تبلیغ واکسیناسیون همکاری داشت که با حضور «پاپ فرانسیس» همراه بود و تبلیغاتش توسط بیش از 200 میلیون آمریکایی مشاهده شد.

انتهای پیام

نظر شما